Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy z. 19 (2011)
URI dla tej Kolekcji
Przeglądaj
Ostatnio nadesłane materiały
- PozycjaRecenzja publikacji: „Zarys ekonomii sektora publicznego”, red. Marcin Brol, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010, ss. 241(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011) Woźniak, Michał Gabriel
- PozycjaRozwój i modernizacja sektora energetycznego poprzez inwestycje w energetykę rozproszoną(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011) Żołyniak, TomaszW artykule zostały przedstawione możliwości modernizacji sektora energetycznego przy zastosowaniu tzw. energetyki rozproszonej. Celem artykułu jest próba szerszego spojrzenia na sposoby zaspokajania potrzeb energetycznych, ze szczególnym uwzględnieniem kosztów i korzyści wynikających z zastosowania energetyki rozproszonej opartej na źródłach odnawialnych. Podjęto także próbę zdefiniowania generacji rozproszonej. Przedstawiono najczęściej stosowane technologie wytwarzania energii na małą skalę. Artykuł wykazuje, że inwestycje w energetykę rozproszoną stanowią słuszny kierunek rozwoju przedsiębiorstw energetycznych zarówno ze względów ekonomicznych, jak i społecznych.
- PozycjaKonwencja z Aarhus a prawna ochrona złóż węgla brunatnego w Polsce(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011) Frączek, PawełCelem opracowania jest przedstawienie uwarunkowań stosowania konwencji z Aarhus w Polsce. Główny nacisk został położony na kwestię referendum dotyczącego złoża węgla brunatnego w pobliżu Legnicy oraz protesty społeczne dotyczące budowy kopalni węgla brunatnego w pobliżu jeziora Gopło. W końcowej części opracowania dokonano oceny stosunku przedstawicieli rządu do tych protestów oraz braku ich wpływu na prowadzoną w kraju politykę energetyczną.
- PozycjaKatastrofy immanentnym elementem bytu przyrodniczego i społecznego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011) Pliszka, TadeuszOpracowanie dotyczy szeroko pojętego otoczenia, w którym obserwuje się zjawiska katastrof przyrodniczych i antropogenicznych. Problem katastrof jest zagadnieniem bardzo złożonym, ale jednocześnie niezbędnym dla zrozumienia rozwoju społeczno-gospodarczego.
- PozycjaMarketing terytorialny a wdrażanie idei zrównoważonego rozwoju(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011) Kobus, Przemysław; Zrobek, JanuszCelem zarządzania przestrzenią jest zrównoważony rozwój terytorium. Orientacja marketingowa ukierunkowana na potrzeby społeczności lokalnej może w znaczącym stopniu wpłynąć na efektywność działań w tym kierunku. W praktyce jednak samorządy nie dysponują odpowiednią wiedzą rynkową, a więc nie są w stanie w pełni wykorzystać możliwości zarządzania marketingowego. Wdrażanie idei zrównoważonego rozwoju może być w związku z tym utrudnione.