Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(26)2018
URI dla tej Kolekcji
Przeglądaj
Ostatnio nadesłane materiały
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 81
- PozycjaMożliwości i ograniczenia wykorzystania zabaw konstrukcyjnych w przedszkolu – propozycja metodologii badań(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Ulanowska, LidiaNiniejszy artykuł zawiera opis zabaw konstrukcyjnych w świetle literatury przedmiotu, a także przegląd dotychczasowych badań odnośnie do zabaw konstrukcyjnych. Zamieszczono w nim również propozycję metodologii badań możliwości i ograniczeń wykorzystania zabaw konstrukcyjnych w przedszkolu.
- PozycjaZalety i wady „darmowych” podręczników stosowanych w klasach I–III szkoły podstawowej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Pudełko, KarolinaArtykuł zawiera charakterystykę „darmowych” podręczników stosowanych w klasach I–III szkoły podstawowej. Opisuję w nim cechy i funkcje podręczników szkolnych oraz wyznaczniki jakości podręczników szkolnych.
- PozycjaUwarunkowania losów zawodowych nauczycieli szkoły podstawowej w ujęciu pamiętnikarskim – propozycja metodologii badań(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Gierula, JustynaW niniejszym artykule poruszona została kwestia dotycząca uwarunkowań losów zawodowych nauczycieli szkoły podstawowej w ujęciu pamiętnikarskim oraz podana została propozycja dotycząca metodologii prowadzenia badań związanych z wyżej wymienioną kwestią.
- PozycjaPrzygotowanie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z punktu widzenia nowoczesnej szkoły – propozycja metodologii badań(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Sereda, AndżelikaNiniejszy artykuł zawiera charakterystykę zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w oparciu o literaturę przedmiotu oraz propozycję metodologii badań przygotowania do wykonywania tego zawodowego.
- PozycjaRola nauczyciela w edukacji obywatelskiej dzieci i młodzieży(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Boratyn, DominikEdukacja obywatelska pełni znaczącą rolę w rozwoju demokratycznego społeczeństwa obywatelskiego. Jest to proces, który m.in. ma przygotować uczniów do aktywnego udziału w życiu społecznym i politycznym poprzez przekazanie im wiedzy, rozwój umiejętności, a także wykształcenie postaw mających na celu właściwe funkcjonowanie w nowoczesnym społeczeństwie demokratycznym. Istotną rolę w całym procesie edukacji obywatelskiej odgrywa osoba nauczyciela, który szczególnie w początkowym etapie kształcenia powinien w sposób aktywny i zagazowany dbać zarówno o rozwój intelektualny, jak i społeczny młodego człowieka.