Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(23)2018
URI dla tej Kolekcji
Przeglądaj
Ostatnio nadesłane materiały
- PozycjaMłodzież licealna o swoich umiejętnościach uczenia się (na przykładzie badań w szkołach rzeszowskich)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Szumna, DorotaArtykuł prezentuje wyniki badań poświęconych uczeniu się młodzieży, przeprowadzonych przez autorkę wśród uczniów kończących liceum ogólnokształcące. Badania sondażowe pozwoliły zebrać informacje o nastawieniu i motywacji do uczenia się i nabywania wiedzy przez licealistów oraz poziomie ich umiejętności w tym zakresie.
- PozycjaZajęcia z technologii informacyjnej – propozycja tematów zajęć opartych na modelu „Siedmiu filarów kompetencji informacyjnych”(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Motylińska, PaulinaArtykuł prezentuje propozycję tematów zajęć z przedmiotu „technologia informacyjna” realizowanego na studiach wyższych. Propozycja została oparta na modelu kształcenia kompetencji informacyjnych „Siedmiu filarów kompetencji informacyjnych”.
- PozycjaMapping and Visualization of a Research Network: Case Study(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Smyrnova-Trybulska, Eugenia; Morze, Nataliia; Kuzminska, OlenaThe article focuses on trends and methods as well as tools used for mapping and visualization of scientific domains as a research methodology which is attracting more and more interest from scientific information and science studies professionals; several factors which have contributed to such developments are also discussed. Science mapping or bibliometric mapping is a spatial representation of how disciplines, fields, specialties, and individual documents or authors are related to one another (Small, 1999). Different approaches have been developed to extract networks using the selected units of analysis (authors, documents, journals, terms, etc.). Furthermore, the authors looks at the most popular computer programs used for the processing of bibliographic and bibliometric data.. In addition, plans and activities are presented concerning a comprehensive analysis of IRNet project (www.irnet.us.edu.pl) networking activities and numerous publications, using special ICT tools and study methods, first of all Pajek and presenting a several examples.
- PozycjaCompetency-Based Approach in Differentiated Instruction of English for Specific Purposes to it-Students(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Synekop, OksanaThe article considers the competency-based approach in differentiated instruction of English for specific purposes at university level. It also outlines professional communicative foreign language competence and interdisciplinary competence for successful differentiated instruction of English for specific purposes to information technology students of universities.
- PozycjaRelacje w rodzinie i postrzegane wsparcie społeczne jako predyktory nieuczciwości akademickiej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Wołpiuk-Ochocińska, AnnaZachowania nieuczciwie w praktyce akademickiej stają się coraz bardziej powszechnym problemem. Ich uwarunkowania mają zarówno charakter motywacyjno-osobowościowy, jak i społeczny. W niniejszym artykule przedstawiono wyniki analiz badań przeprowadzonych na 257 studentach podkarpackich uczelni na temat predyktorów nieuczciwości akademickiej w postaci społecznego wsparcia i relacji w rodzinie. Okazuje się, że wsparcie nauczycielskie i autonomia w rodzinie obniżają tendencje do oszukiwania w szkole, natomiast wysoki poziom tożsamości w rodzinie i poczucie wsparcia rówieśniczego podwyższają ryzyko zachowań nieuczciwych.