Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autora

Przeglądanie według Autor "Walat, Wojciech"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 14 z 14
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Analiza pojęcia i klasyfikacji emocji z punktu widzenia procesów uczenia się
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Walat, Wojciech; Warchoł, Tomasz
    W artykule na podstawie teoretycznej analizy przeprowadzonej w oparciu o procesy uczenia się wybrano właściwą kodyfikację pojęcia emocje i wskazano najbardziej dopasowaną do tych procesów ich klasyfikację. Artykuł podkreśla również ważność problematyki emocji w procesie uczenia się na podstawie wyników aktualnie prowadzonych badań.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Architektoniczna przestrzeń edukacyjna szkoły – oczekiwania uczniów, nauczycieli i rodziców
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Solecka, Anna; Walat, Wojciech
    W artykule przedstawiono nowoczesne propozycje i rozwiązania architektoniczne dla prowadzących edukację wczesnoszkolną, które odbiegają od tradycyjnego podejścia, skupiając się na współczesnych potrzebach zarówno uczniów, nauczycieli, jak i rodziców, którzy zostawiają swoje dzieci na wiele godzin w murach szkolnych. Zaprezentowane nowe możliwości są potwierdzeniem wyników badań, które przeprowadzono w trzech grupach respondentów (uczniów, nauczycieli i rodziców) za pomocą dyferencjału semantycznego. Badania te dotyczą przestrzeni fizycznej oraz cech infrastruktury architektonicznej szkół. Uczniowie odnieśli się do bieżących spostrzeżeń i odczuć, natomiast rodzice i nauczyciele przywołali własne wspomnienia z czasów szkolnych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Danuta Morańska (red.), „Patologie w cyberprzestrzeni. Profilaktyka zagrożeń medialnych”, Wyd. Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2015, ss. 310, ISBN 978-83-64927-35-5, Format B5
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Walat, Wojciech
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Editorial
    (The University of Rzeszów Publishing House, 2024-12) Walat, Wojciech
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Homo interneticus – a challenge for modern education
    (The University of Rzeszów Publishing House, 2023-12) Walat, Wojciech
    This paper presents the three characteristics that constitute the modern type of Internet man – homo interneticus – easily lead to the rapid development of functional illiteracy. Therefore, education faces a great challenge in the era of dominant and widely accepted functional illiteracy.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Homo interneticus jako analfabeta funkcjonalny w zakresie praw człowieka
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Walat, Wojciech
    The article discusses the problem of universal lifelong education, which is facing a truly difficult challenge today: how to go from the traditional to functional literacy of homo interneticus, who is convinced of and even believes only in the power of his smartphone connected to the Internet. Unfortunately, the modern man – homo interneticus – in the sense of his unlimited power flowing from the Internet, remains a satisfied functional illiterate also in the sphere of his rights.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    „Homo interneticus” – wyzwanie dla współczesnej edukacji
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Walat, Wojciech
    Podane w artykule trzy cechy konstytuujące współczesny typ człowieka internetu – „homo interneticusa” – w prosty sposób prowadzą do gwałtownego rozwoju analfabetyzmu funkcjonalnego. Pojawia się zatem wielkie wyzwanie dla edukacji w dobie dominującego i właściwie powszechnie akceptowanego analfabetyzmu funkcjonalnego.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Milan Klement, Jiří Dostál, Květoslav Bártek, “Perception and Possibilities of ICT Tools in the Education from the Teachers’ Perspective”, Edition: 1, Publisher: Palacký University of Olomouc 2017, p. 172. ISBN: 978-80-244-5093-3. DOI: 10.5507/pdf.17.244500933
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Walat, Wojciech
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Modelowanie kompetencji nauczyciela szkoły przyszłości
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Furmanek, Waldemar; Walat, Wojciech
    W artykule przedstawiono systemowe podejście do analizy cech konstytutywnych nauczyciela współczesnej szkoły, która dynamicznie przeobraża się z ujęcia postindustrialnego w szkołę społeczeństwa informacyjnego. Syntetycznym podsumowaniem przeprowadzonych teoretyczno-praktycznych analiz jest tabelaryczne ujęcie kompetencji nauczyciela szkoły przyszłości – szkoły społeczeństwa informacyjnego.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Oświadczenie autorów artykułu pt. „Podręczniki szkolne w Galicji w II połowie XIX i na początku XX wieku w świetle prac Komisji Podręczników Szkolnych przy Radzie Szkolnej Krajowej” opublikowanym w czasopiśmie „Edukacja – Technika – Informatyka” (2018) dotyczące zapożyczeń z artykułu Profesor Marii Stinii
    (The University of Rzeszów Publishing House, 2024-12) Walat, Wojciech; Warzocha, Tomasz
    Składamy na ręce Pani Dr hab. Marii Stinii, prof. UJ nasze przeprosiny za zaistniałą sytuację związaną z nieuprawnionymi zapożyczeniami z artykułu Pani Profesor pt. Podręczniki w gimnazjach galicyjskich w latach 1860–1918, który został opublikowany w Pracach Komisji Historii Nauki Polskiej Akademii Umiejętności 6, 5–39 w 2004 roku. Przeprosiny kierujemy również do Redakcji obu czasopism oraz środowiska naukowego historyków.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Polski wkład do teorii podręcznika szkolnego – pamięci dra Antoniego Zająca – entuzjasty stosowania nowoczesnych środków kształcenia w dydaktyce
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Walat, Wojciech
    Przedstawiona w artykule ewolucja teorii podręczników szkolnych – zarówno w aspekcie historycznym, jak i współczesnym – dowodzi, że Polscy badacze tej problematyki mieli i w dalszym ciągu mają ogromny wkład w jej rozwój nie tylko w wymiarze krajowym, ale i zagranicznym.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Rozumienie pojęcia pracy zawodowej przez uczniów szkoły podstawowej – sprawozdanie z badań
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Walat, Wojciech
    W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących rozwiązania problemu badawczego sformułowanego w formie pytania: Jak uczniowie szkoły podstawowej rozumieją pojęcie pracy zawodowej? Spora część dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej ma duży problem z podaniem skojarzeń związanych z pracą i zawodem. Są to dla nich pojęcia trudne do wytłumaczenia, jednak dobrze rozumieją ich sens. Świadczą o tym np. wykonane przez nich rysunki, na których prawie wszyscy potrafili przedstawić kilka różnych profesji. Narysowane w czasie badań postacie zawsze miały pewne cechy charakterystyczne dla danego rodzaju pracy, np. ubiór, narzędzia. Podczas wywiadu zauważono, iż niektórzy badani z najmłodszych klas nie potrafią właściwie nazwać zawodów, zamiennie podając czynności wykonywane przez te osoby. Szóstoklasiści pracę najczęściej wiążą z pieniędzmi i ich zarabianiem, a nazywanie różnych profesji nie sprawia im większej trudności.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Studiujące osoby niepełnosprawne w opinii studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Szczepanik, Gabriela; Walat, Wojciech
    Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie sytuacji studiujących osób niepełnosprawnych oraz tego, w jaki sposób postrzegana jest ta grupa studentów przez ich rówieśników na Uniwersytecie Rzeszowskim. Aby tego dokonać, niezbędne jest wyjaśnienie i przeanalizowanie pojęcia niepełnosprawność. Pokazane jest także historyczne odniesienie do tego terminu, by na końcu móc stwierdzić, że osoba niepełnosprawna to nie tylko jednostka chora, ale przede wszystkim wartościowy członek całej naszej społeczności. Następnym krokiem jest przedstawienie danych z kilku poprzednich lat dotyczących liczby studiujących osób niepełnosprawnych na uniwersytetach w całej Polsce. Jak wynika z zebranych danych, co roku przybywa ich coraz więcej, a to dlatego, że dzisiejsze uczelnie wyższe są bardziej przyjazne grupie osób z niepełnosprawnością, głównie przez skuteczne próby likwidowania barier architektonicznych. W trzeciej części opisujemy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego i analizujemy otrzymane wyniki. W podsumowaniu formułujemy wnioski znaczące dla teorii i praktyki edukacyjnej.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Trójskładnikowa koncepcja postawy człowieka wobec wykorzystywania e-learningu w procesie kształcenia
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Tuczyński, Krystian; Walat, Wojciech
    Treść opracowania w głównej mierze została ukierunkowana na określenie trójskładnikowej koncepcji postawy, której poszczególne komponenty stanowią integralną część życia człowieka. Za pośrednictwem każdego z omówionych w artykule komponentów dokonać można szczegółowej analizy postawy wobec wykorzystywania e-learningu w procesie kształcenia.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość