Rozdziały (KNH) / Chapters (CoH)
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/62
Przeglądaj
Przeglądanie Rozdziały (KNH) / Chapters (CoH) według Temat "AAC"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Studium indywidualnego przypadku chłopca ze złożonymi zaburzeniami komunikacji(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Bilińska, PatrycjaArtykuł stanowi studium przypadku chłopca ze złożonymi zaburzeniami komunikacji na tle niepełnosprawności intelektualnej. Celem pracy jest podkreślenie znaczenia komunikacji przedjęzykowej w kształtowaniu się komunikacji intencjonalnej, a także wartości komunikacji alternatywnej w kontekście pracy nie tylko nad kompetencją komunikacyjną dziecka, ale i jego całościowym rozwojem. Wdrożenie AAC, stanowiącego wsparcie dzieci ze złożonymi zaburzeniami komunikacji, postrzegane jest przez autorkę artykułu jako standard postępowania logopedycznego i w takim kontekście proponowane są cele terapii chłopca, którego artykuł dotyczy. W pracy zaproponowano narzędzie do oceny interakcji „Skala oceny kontaktu interpersonalnego” (opracowane we współpracy z psychologiem Magdaleną Piwnicką).