Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(20)2017
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3058
Przeglądaj
Przeglądanie Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(20)2017 według Temat "badania symulacyjne"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Znaczenie symulacji komputerowych w nauczaniu energoelektroniki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Mysiak, Piotr; Muc, Adam; Albrecht, AgataEnergoelektronika jest jednym z ważniejszych przedmiotów, których uczą się przyszli inżynierowie elektrycy. Wymaga on od studentów znajomości różnych dziedzin techniki. Przedmiot ten w zakresie praktycznym charakteryzuje się dużymi wymaganiami odnośnie do zapewnienia właściwych warunków nauczania, wysokimi kosztami realizacji, drogim i specjalistycznym sprzętem laboratoryjnym. Ze względu na przedstawione problemy w nauczaniu złożonych układów energoelektronicznych wymaga się stosowania badań symulacyjnych. Nie każdy program symulacyjny, zwłaszcza stosowany wcześniej w elektronice, można wykorzystać w energoelektronice. W opracowaniu pokazano przykłady praktycznego wykorzystania badań symulacyjnych oraz korzyści i ograniczenia, jakie niosą one ze sobą.