Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(20)2017
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3058
Przeglądaj
Przeglądanie Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(20)2017 według Temat "3D virtual environments"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Aspekty edukacyjne wirtualnych światów. Aplikacja Second Life(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Topol, Paweł; Kowalewski, Wojciech; Mokwa-Tarnowska, Iwona; Leszczyński, Piotr; Kołowska-Gawiejnowicz, Mirosława; Siatkowski, Idzi; Ren-Kurc, AnnaArtykuł koncentruje się na trójwymiarowych środowiskach wirtualnych i ich funkcjonalności edukacyjnej na przykładzie świata Second Life. Wbrew opiniom pojawiającym się od czasu do czasu w literaturze przedmiotu światy wirtualne 3D nie odchodzą w przeszłość, przynajmniej nie w sektorze edukacyjnym. Autorzy artykułu próbują to wykazać, przedstawiając różne aspekty Second Life w zastosowaniach dydaktycznych, naukowych, a także kulturowo-poznawczych. Tytułem wprowadzenia została przedstawiona konstrukcja logiczna światów wirtualnych. Następnie zostały przybliżone wybrane aspekty infrastruktury i nawigacji w świecie wirtualnym. Odrębna część poświęcona jest wątkowi polskiemu, a mianowicie polskim wyspom, co zostało poparte krótką analizą statystyczną z perspektywy użytkownika. W kolejnej części zostały omówione afordancje świata wirtualnego 3D na przykładzie nauki języków obcych. Jest tam mowa o edukacji językowej na przykładach zarówno nieformalnych i okazjonalnych, jak i zinstytucjonalizowanych i sformalizowanych. Autorzy zwracają też uwagę na wirtualne realizacje obiektów i miejsc o charakterze kulturalnym lub turystycznym. Artykuł wieńczy krótka analiza opinii na temat światów wirtualnych typu Second Life oparta na literaturze przedmiotu.