Rozdziały (KNP) / Chapters (CoNS)
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/66
Przeglądaj
Przeglądanie Rozdziały (KNP) / Chapters (CoNS) według Autor "Klisowska, Małgorzata"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Aspekty aplikacyjne technologii informacyjno-komunikacyjnych w kontekście poglądowości pośredniej w nauczaniu - uczeniu się fizyki(Wydawnictwo Naukowe, Wyższa Szkoła Biznesu w Dabrowie Górniczej, 2015-09) Klisowska, MałgorzataPozycja „Infobroker” vs „badacz”. O e-determinantach (nie)efektywności transferu wiedzy fizycznej(KTiME Uniwersytet Przyrodniczy Kraków, 2013) Klisowska, MałgorzataDostepność do stale rosnących zasobów informacji w sieci, rozmycie pojęcia wiedzy i jej usieciowienie sprawiają, że ewolucji ulega czynnościowy charakter uczenia się. Nie zawsze z pozytywnym skutkiem – zwłaszcza dla transferu wiedzy fizycznej i kompetencji kluczowych dla nauk przyrodniczych. Zrealizowane z uczniami, studentami i nauczycielami fizyki/informatyki proste projekty edukacyjne (w ramach własnego projektu GosFiz) wskazują, że alternatywą dla postawy „zarządzania informacją z sieci” (bez jej przyswojenia i włączenia do posiadanej, własnej struktury wiedzy przyrodniczej) jest połączenie kompetencji informatycznych i rozwiązań metodyczno-dydaktycznych upodabniających uczenie się do procesu badawczego – z dominantą na działanie małych grup w przestrzeni treści merytorycznych z fizyki.Pozycja Otwarte środowisko aplikacji matematycznych SAGE w (samo)kształceniu fizyczno – informatycznym(KTiME Uniwersytet Przyrodniczy Kraków, 2014-09) Klisowska, Małgorzata; Topolewicz, StanisławOdpowiednio wybrane aplikacje – z dominantą na działanie w przestrzeni treści merytorycznych z fizyki lub innych nauk przyrodniczych mogą przyczynić się zmian w sposobach wykorzystania TiK w kształceniu. Jako przykład zaprezentowano SAGE: bezpłatne otwartoźródlowe oprogramowanie matematyczne, które może być wykorzystywane nie tylko w celach naukowo-badawczych, ale i w kształceniu.Pozycja Prezentacje multimedialne – otwartoźródłowe alternatywy dla PowerPointa(KTiME Uniwersytet Przyrodniczy Kraków, 2014-09) Topolewicz, Stanisław; Klisowska, MałgorzataZasygnalizowano alternatywne systemy tworzenia prezentacji z wykorzystaniem oprogramowania Open Source. Zwrócono uwagę na ich przydatność w kształceniu merytorycznym z fizyki/matematyki: samodzielne zdobywanie wiedzy i umiejętności aktywizuje, wykraczając poza sformalizowane, tradycyjne ramy i formy (samo)kształcenia – choćby w zakresie tworzenia prezentacji multimedialnych – pozwala poznawać zarówno nowe narzędzia, jak i nowe implementacje aplikacyjne w kontekście prezentowanych treści merytorycznych."