Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(22)2017
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3437
Przeglądaj
Przeglądanie Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(22)2017 według Temat "academic education"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Specjalista Big Data – oczekiwania pracodawców a edukacja akademicka(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Wawer, Monika; Muryjas, PiotrDynamiczny wzrost ilości danych oraz powszechna informatyzacja gospodarki wpływają na zwiększenie zapotrzebowania rynku pracy na specjalistów w zakresie Big Data. Celem artykułu jest wskazanie konieczności dostosowania edukacji akademickiej do wymagań współczesnego rynku pracy oraz szerszego wprowadzenia do programów kształcenia studentów specjalistycznych przedmiotów dotyczących technologii i analizy dużych zbiorów danych. W artykule omówiono znaczenie Big Data w biznesie, zaprezentowano przykładowe kompetencje oczekiwane przez pracodawców w stosunku do kandydatów aplikujących na stanowisko specjalisty Big Data oraz dokonano przeglądu wybranych programów nauczania polskich uczelni z punktu widzenia ich powiązania z tą tematyką.