Kultura - Przemiany - Edukacja T. 12-13 (2023)
URI dla tej Kolekcjihttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/10394
Przeglądaj
Przeglądanie Kultura - Przemiany - Edukacja T. 12-13 (2023) według Temat "cechy szkolnej komunikacji"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Aktywność komunikacyjna nauczycieli i uczniów na lekcjach. Analiza wyników badań własnych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-12) Zielińska-Czopek, MonikaProces kształcenia stanowi system wzajemnych interakcji pomiędzy nauczycielem a uczniami, których podstawą jest komunikowanie się. Niewątpliwie mówienie i słuchanie to dwa najważniejsze elementy relacji edukacyjnych. Język stanowi bowiem najpowszechniejszą formę porozumiewania się na lekcji, prezentowania celów i treści dydaktycznych, wpływania na zmianę zachowania uczniów, motywowania ich, a także kontrolowania. Podjęte badania służyły określeniu relacji pomiędzy aktywnością werbalną nauczycieli i uczniów na lekcji. Analiza praktyk komunikacyjnych pozwoliła określić proporcje mówienia oraz uzyskać odpowiedź na pytanie - na ile nauczyciele dopuszczają uczniów do głosu?