Przeglądanie według Autor "Prauzner, Tomasz"
Aktualnie wyświetlane 1 - 7 z 7
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Aktywność pracy mózgu w procesie dydaktycznym w ujęciu badań elektroencefalograficznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Prauzner, Tomasz; Prauzner, Małgorzata; Prauzner, KacperW artykule przedstawiono wyniki badań encefalograficznych w zakresie aktywności pracy mózgu podczas procesu dydaktycznego. Głównym celem badań jest analiza aktywności poznawczej podczas uczenia się z wykorzystaniem symulacji komputerowych w kształceniu technicznym. Porównano aktywność poznawczą z uwzględnieniem wybranych czynników zakłócających w trakcie pracy ucznia na podstawie obserwacji częstotliwości fal pracy mózgu w badaniach QEEG.Pozycja Didactic Significance of Modern Simulation Programs in Vocational Education – Divagations from Own Research(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020) Prauzner, TomaszSimulation programs in polytechnic (vocational) education have an important didactic function. On the one hand, they are a great example of modern didactic software, on the other hand, knowledge of the simulation software environment by a future graduate of a technical university increases the qualifications of the future employee and allows him to acquire an attractive profession. In the era of high requirements set by employers and competition on the education market, their knowledge seems highly justified. However, whether simulation programs, especially deterministic ones, can also act as teaching aids is not so obvious. In this article, in addition to purely theoretical considerations, will be presented stages of own research on didactic efficiency, or more precisely the impact of this group of software on the cognitive process during learning. More importantly, the didactic effectiveness was tested based on typical pedagogical research as well as by means of electroencephalographic tests using the QEEG method.Pozycja Neurodydaktyczne implikacje dla organizacji procesu kształcenia technicznego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Prauzner, TomaszW artykule przedstawione zostaną wyniki badań EEG dotyczące efektywności dydaktycznej w kształceniu technicznym. Badania przeprowadzono w Laboratorium Badań Eksperymentalnych Biofeedback funkcjonującym na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie.Pozycja Nowoczesne rozwiązania informatyczne w elektrotechnice i elektronice(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Ptak, Paweł; Prauzner, TomaszW artykule opisano możliwości zastosowania pakietów programowych Dasylab i LabView w nauczaniu przedmiotów technicznych. Pakiety te umożliwiają wytworzenie symulowanych sygnałów, a następnie ich obróbkę i kondycjonowanie w celu dalszego przetwarzania. Opisano zjawisko akwizycji sygnałów oraz przedstawiono środowisko programowe Dasylab i Labview. Przykładowe aplikacje stworzone przy użyciu opisanych pakietów programowych zostały zaprezentowane w drugiej części artykułu.Pozycja Ocena aktywności poznawczej w ujęciu aktualnych badań QEEG(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Prauzner, Tomasz; Prauzner, Małgorzata; Prauzner, KacperW artykule przedstawiono koncepcję oceny procesu poznawczego na podstawie planowanych badań elektroencefalograficznych QEEG. Głównym problemem badawczym jest próba odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim stopniu wykorzystanie nowoczesnych programów symulacyjnych stosowanych w kształceniu zawodowym wpływa na efektywność kształcenia. Efektywność kształcenia jest pochodną aktywności procesu poznawczego podczas uczenia się. W celu odpowiedzi na ten problem planuje się analizę aktywności mózgu dzięki rejestracji i obserwacji przebiegu różnych fal oraz wielkości potencjałów generowanych przez układ nerwowy.Pozycja The QEEG Research as an Example of an Alternative Method of Evaluation of Didactic Activity – Popularization of the Concept and Effects of Own Research(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Prauzner, TomaszThe article presents the concept of applying QEEG research in the assessment of didactic activity in polytechnic education. In addition, the promotion of EEG research in the field of therapeutic activities and as an innovative research method in didactics will be shown.Pozycja Wizja nowego modelu procesu kształcenia technicznego na podstawie założeń konstruktywizmu i kognitywizmu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Prauzner, Tomasz; Ptak, PawełW artykule przedstawiono przykład realizacji projektu wykonanego w programie symulacyjnym jako propozycję innowacji dydaktycznej uwzględniającej założenia konstruktywistycznej koncepcji w kształceniu technicznym.