Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autora

Przeglądanie według Autor "Prauzner, Tomasz"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 7 z 7
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Aktywność pracy mózgu w procesie dydaktycznym w ujęciu badań elektroencefalograficznych
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Prauzner, Tomasz; Prauzner, Małgorzata; Prauzner, Kacper
    W artykule przedstawiono wyniki badań encefalograficznych w zakresie aktywności pracy mózgu podczas procesu dydaktycznego. Głównym celem badań jest analiza aktywności poznawczej podczas uczenia się z wykorzystaniem symulacji komputerowych w kształceniu technicznym. Porównano aktywność poznawczą z uwzględnieniem wybranych czynników zakłócających w trakcie pracy ucznia na podstawie obserwacji częstotliwości fal pracy mózgu w badaniach QEEG.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Didactic Significance of Modern Simulation Programs in Vocational Education – Divagations from Own Research
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020) Prauzner, Tomasz
    Simulation programs in polytechnic (vocational) education have an important didactic function. On the one hand, they are a great example of modern didactic software, on the other hand, knowledge of the simulation software environment by a future graduate of a technical university increases the qualifications of the future employee and allows him to acquire an attractive profession. In the era of high requirements set by employers and competition on the education market, their knowledge seems highly justified. However, whether simulation programs, especially deterministic ones, can also act as teaching aids is not so obvious. In this article, in addition to purely theoretical considerations, will be presented stages of own research on didactic efficiency, or more precisely the impact of this group of software on the cognitive process during learning. More importantly, the didactic effectiveness was tested based on typical pedagogical research as well as by means of electroencephalographic tests using the QEEG method.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Neurodydaktyczne implikacje dla organizacji procesu kształcenia technicznego
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Prauzner, Tomasz
    W artykule przedstawione zostaną wyniki badań EEG dotyczące efektywności dydaktycznej w kształceniu technicznym. Badania przeprowadzono w Laboratorium Badań Eksperymentalnych Biofeedback funkcjonującym na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Nowoczesne rozwiązania informatyczne w elektrotechnice i elektronice
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Ptak, Paweł; Prauzner, Tomasz
    W artykule opisano możliwości zastosowania pakietów programowych Dasylab i LabView w nauczaniu przedmiotów technicznych. Pakiety te umożliwiają wytworzenie symulowanych sygnałów, a następnie ich obróbkę i kondycjonowanie w celu dalszego przetwarzania. Opisano zjawisko akwizycji sygnałów oraz przedstawiono środowisko programowe Dasylab i Labview. Przykładowe aplikacje stworzone przy użyciu opisanych pakietów programowych zostały zaprezentowane w drugiej części artykułu.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Ocena aktywności poznawczej w ujęciu aktualnych badań QEEG
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Prauzner, Tomasz; Prauzner, Małgorzata; Prauzner, Kacper
    W artykule przedstawiono koncepcję oceny procesu poznawczego na podstawie planowanych badań elektroencefalograficznych QEEG. Głównym problemem badawczym jest próba odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim stopniu wykorzystanie nowoczesnych programów symulacyjnych stosowanych w kształceniu zawodowym wpływa na efektywność kształcenia. Efektywność kształcenia jest pochodną aktywności procesu poznawczego podczas uczenia się. W celu odpowiedzi na ten problem planuje się analizę aktywności mózgu dzięki rejestracji i obserwacji przebiegu różnych fal oraz wielkości potencjałów generowanych przez układ nerwowy.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    The QEEG Research as an Example of an Alternative Method of Evaluation of Didactic Activity – Popularization of the Concept and Effects of Own Research
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Prauzner, Tomasz
    The article presents the concept of applying QEEG research in the assessment of didactic activity in polytechnic education. In addition, the promotion of EEG research in the field of therapeutic activities and as an innovative research method in didactics will be shown.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wizja nowego modelu procesu kształcenia technicznego na podstawie założeń konstruktywizmu i kognitywizmu
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Prauzner, Tomasz; Ptak, Paweł
    W artykule przedstawiono przykład realizacji projektu wykonanego w programie symulacyjnym jako propozycję innowacji dydaktycznej uwzględniającej założenia konstruktywistycznej koncepcji w kształceniu technicznym.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość