Przeglądanie według Autor "Lorek, Marlena"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Edukacja dla bezpieczeństwa jako ogniwo w systemie bezpieczeństwa(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Lorek, MarlenaW niniejszym artykule chciałabym zwrócić uwagę na rolę edukacji dla bezpieczeństwa, która wprzęga w system ogniw bezpieczeństwa poszczególnych obywateli, zwiększając ich świadomość w zakresie mechanizmów rządzących systemem bezpieczeństwa i włączając ich w świadome działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ich środowisku lokalnym, regionalnym.Pozycja Migracja na granicy polsko-białoruskiej jako element wojny hybrydowej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-09) Lorek, Marlena; Wierzbicki, Grzegorz; Więckiewicz, Michał; Surowiecki, GrzegorzMigracja to proces wpisany w rozwój cywilizacji i wynika z wielu czynników, jednak najczęściej dzięki niemu ludzie będą mogli zaspokoić swoje najważniejsze potrzeby. Jeden z większych problemów migracyjnych, z jakimi boryka się Polska i inne kraje UE, został odnotowany w 2021 roku na granicy polsko-białoruskiej. Migracja manipulowana przez dyktatora białoruskiego ma za zadanie zdestabilizować porządek funkcjonowania państwa. Konflikt ten jest również wywoływany przez Rosję, co może wskazywać na to, iż jest to wojna hybrydowa. W publikacji została przedstawiona kwestia migracji i wojny hybrydowej jako nowego wyzwania dla krajów Unii EuropejskiejPozycja Przedmiot przysposobienie obronne jako element budowania systemu bezpieczeństwa(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Lorek, MarlenaW niniejszym artykule chciałabym zwrócić uwagę na tradycję przysposobienia obronnego jako przedmiotu w edukacji szkolnej oraz rolę, jaką może ono odegrać w budowaniu współczesnego systemu bezpieczeństwa w Polsce w przypadku, gdyby powrócił do siatki przedmiotów w szkołach średnich.Pozycja Rola edukacji dla bezpieczeństwa w kontekście zagrożeń cyberprzestępczością(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Lorek, Marlena; Pieczywok, AndrzejW niniejszym artykule zaprezentowano wyzwania stojące przed edukacją dla bezpieczeństwa w dobie społeczeństwa informacyjnego i zagrożeń związanych z cyberprzestępczością. W związku ze zmianami technologicznymi, które zachodzą w szybko i gwałtownie zmieniającym się współczesnym społeczeństwie, pojawiają się nowe kategorie zagrożeń dla bezpieczeństwa współczesnego człowieka. W rezultacie skuteczna i efektywna edukacja dla bezpieczeństwa musi reagować na zmiany, które przejawiają się w postaci nowych zagrożeń.Pozycja Wyzwania stojące przed edukacją dla bezpieczeństwa w dobie społeczeństwa informacyjnego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Lorek, MarlenaW artykule zaprezentowano wyzwania stojące przed edukacją dla bezpieczeństwa w dobie społeczeństwa informacyjnego. Zmiany, jakie zaszły w funkcjonowaniu współczesnego świata, przekładają się na powstawanie nowych zagrożeń. W konsekwencji skuteczna edukacja dla bezpieczeństwa musi reagować na zachodzące zmiany w obszarze nowych zagrożeń.