Przeglądanie według Autor "Garbat, Marcin"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Bariery rozwoju kapitału ludzkiego osób niepełnosprawnych(MITEL, 2005-12) Paszkowicz, Maria Agnieszka; Garbat, MarcinW artykule przedstawiono skrócony przegląd niepełnosprawnego kapitału ludzkiego. Wśród nich możemy wyróżnić bariery: naturalne, psychiczne, psychologiczne, diagnostyczne, edukacyjne, infrastrukturalne, ekonomiczne i bariery związane z zatrudnieniem. Bariery te niejednokrotnie skutecznie wpływają na rozwój i samorealizację osób niepełnosprawnych trudne. Zatem rozwój i wykorzystanie kapitału ludzkiego które w nich mieszkają.Pozycja Pauperyzacja i powstanie polityki społecznej na przykładzie Anglii w epoce elżbietańskiej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Garbat, MarcinW artykule przedstawiono kształtowanie się fundamentów polityki społecznej w elżbietańskiej Anglii. Omówiono podstawowe akty prawne tego okresu oraz opisano radykalny charakter reform, jakim miały służyć. Dla zrealizowania tych zamiarów ustanowiono prawa zakazujące żebractwa, z drugiej zaś strony przejęto instytucje służące dobroczynności i pomocy społecznej. Opieka społeczna miała być odtąd realizowana nie według mało selektywnych kryteriów z przeszłości, ale według zasad bazujących przede wszystkim na odróżnieniu potrzebujących od tych, którzy takiej pomocy nie potrzebowali. Przyjmuje się, że pierwszym źródłem prawa w dziedzinie pomocy społecznej był akt wydany przez angielską królową w 1601 roku, zwany Prawem ubogich.Pozycja Polski system zabezpieczenia społecznego osób niepełnosprawnych(MITEL, 2004-06) Garbat, Marcin; Paszkowicz, Maria AgnieszkaPolski system zabezpieczenia społecznego osób niepełnosprawnych składa się z kilku filarach, a podstawowym elementem tego systemu jest problem, który jest trudny dla każdego syna. Ten rodzaj lokalizacji elementu jednoznacznie opisuje jego znaczenie i wskazuje użyteczne funkcje innych, które ze względu na pełnienie funkcji mają zróżnicowane zadania, uprawnienia i kompetencje. System ten obejmuje: Ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, opiekę społeczną oraz rehabilitację społeczną i zawodową. Celem systemu bezpieczeństwa jest zapewnienie osobom mniej dopasowanym fizycznie poczucia bezpieczeństwa, co oznacza wzmocnienie wolnego państwa przed niebezpieczeństwem w wielu okolicznościach i sytuacjach życiowych, a także wyrównywanie szans na osiągnięcie rozwoju osobistego i zawodowego.Pozycja Wykształcenie szansą awansu zawodowego osób niepełnosprawnych(MITEL, 2005-12) Garbat, Marcin; Paszkowicz, Maria AgnieszkaW dokumencie tym wykazano wyniki badań nad wpływem edukacji na możliwości promowania zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Wyniki te wskazują na ogólnie niski poziom wykształcenia osób niepełnosprawnych. Ma to negatywny wpływ na możliwości znalezienia pracy. Osoby niepełnosprawne widzą szanse na poprawę własnej pozycji na rynku pracy dzięki odpowiedniej edukacji. Osoby niepełnosprawne chcą kształcić i być wydajną częścią społeczeństwa. Dlatego powinniśmy starać się ułatwić im to w możliwie szerokim zakresie.Pozycja Zatrudnienie chronione osób z niepełnosprawnościami – wybrane przykłady funkcjonujące w krajach Europy(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Garbat, MarcinW artykule przedstawiono wybrane elementy rehabilitacji zawodowej oraz zatrudnienia chronionego osób z niepełnosprawnością, jakie funkcjonują w Europie. Można stwierdzić, iż nie istnieje uniwersalny model w tym zakresie. Każdy kraj posiada swoją oryginalną politykę w zakresie zatrudniania chronionego osób z niepełnosprawnością, opartą na własnych doświadczeniach, kulturze, zasobach oraz możliwościach. Doświadczenie wielu państw wykazało, że jednym z warunków rozwoju rehabilitacji zawodowej jest koordynacja w tym zakresie prac planowanych przez różne instytucje i urzędy. Wynika to z wielostronności samego zagadnienia, narastania z roku na rok nowych problemów, powstania placówek rehabilitacji oraz w zależności od tematyki – podporządkowania problematyki rehabilitacyjnej różnym resortom i instytucjom, które rozwiązują je często na własną rękę.