Przeglądanie według Autor "Andrzejewska, Magdalena"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Kierowanie uwagą wzrokową w procesie rozwiązywania problemów algorytmicznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Andrzejewska, Magdalena; Stolińska, AnnaW artykule opisano wyniki badań nad wpływem stosowania tzw. wskazówek typograficznych na wartości parametrów okulograficznych oraz efektywność rozwiązywania zalgorytmizowanego problemu matematycznego. W badaniu wzięło udział 48 uczniów III klas gimnazjum. Zaobserwowano wyższy odsetek odpowiedzi poprawnych oraz nieznaczne skrócenie czasu wykonania w przypadku zadania ze wskazówkami. Nie odnotowano istotnych różnic w wartościach parametrów okulograficznych. Uzyskany wynik można interpretować jako pozytywny efekt kierowania uwagą wzrokową uczniów w procesie rozwiązywania zadania algorytmicznego.Pozycja Kolorowanie kodu źródłowego programu a proces jego analizy syntaktycznej – badania eye-trackingowe(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Andrzejewska, MagdalenaW artykule przedstawiono wyniki eksperymentu, w którym badano wpływ kolorowania kodu programu na proces jego analizy składniowej. Uczestnikami eksperymentu było 13 studentów kierunku informatyka. Zastosowano technikę okulografii w celu śledzenia procesu wyszukiwania błędów syntaktycznych. Zaobserwowano, że podświetlanie składni nie wpłynęło na efektywność wykonania zadania. Nie stwierdzono również istotnych różnic w wartościach parametrów eye-trackingowych w przypadku analizy kodu czarno-białego i kolorowego.Pozycja Kompetencje wizualne w kształceniu informatycznym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Stolińska, Anna; Andrzejewska, MagdalenaUmiejętności percepcji, interpretacji i tworzenia materiałów wizualnych, wszechobecnych w zdominowanej cyfrowo rzeczywistości, stały się w ostatnich czasach przedmiotem zainteresowania wielu badaczy. W artykule omówiono wybrane aspekty związane z edukacją informatyczną i kompetencjami wizualnymi.Pozycja Mechanizm grywalizacji w nauczaniu podstaw programowania(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Andrzejewska, MagdalenaW artykule przedstawiono koncepcję realizacji oraz spostrzeżenia związane z przeprowadzeniem eksperymentalnego kursu z przedmiotu podstawy programowania, w którym zastosowano mechanizm grywalizacji. Kurs przeznaczony był dla studentów kierunku informatyka. Opracowano go z wykorzystaniem narzędzi dostępnych na platformie Moodle.Pozycja Przyczyny niepowodzeń edukacyjnych studentów informatyki na wstępnych kursach programowania(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Andrzejewska, MagdalenaNauczanie i uczenie się programowania to trudny proces, a wskaźniki niepowodzeń edukacyjnych na kursach z podstaw programowania są wysokie. W artykule zaprezentowano wyniki sondażu przeprowadzonego wśród studentów I roku informatyki, którego celem było poznanie opinii respondentów na temat czynników wpływających na te niepowodzenia. Uzyskane wyniki wskazują, że decydujące znaczenie ma motywacja studentów oraz trudności związane z nabywaniem umiejętności programistycznych.