Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy z. 32 (2013)
URI dla tej Kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy z. 32 (2013) według Autor "Komorowski, Tomasz"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyniki na stronie
Opcje sortowania
- PozycjaM-learning – wykorzystanie urządzeń mobilnych w procesie kształcenia – stan bieżący, potencjał i bariery(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Komorowski, TomaszCelem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie nowych trendów nauczania z wykorzystaniem e-learningu mobilnego oraz badań ukazujących potencjał technologii mobilnych w kształceniu akademickim. Przedstawiono przegląd teorii pedagogicznych, od behawioryzmu do konektywizmu, oraz znaczenie technologii informatycznych w rozwoju kształcenia konektywistycznego. Przedstawiono przegląd badań dotyczących e-learningu mobilnego, w tym model analizy racjonalnej edukacji mobilnej” (The Framework for the Rational Analysis of Mobile Education – FRAME), który zawiera aspekt urządzenia, aspekt ucznia, aspekt społeczny, technologia społeczna, element obejmujący interakcje w nauczaniu oraz użyteczność urządzenia. Każdy z sześciu wymienionych elementów został scharakteryzowany i wskazano najistotniejsze czynniki. W drugiej części artykułu przedstawiono wyniki badań ankietowych dotyczących m-learningu przeprowadzonych wśród studentów i nauczycieli akademickich wybranych polskich uczelni. Zestawienie wyników tych dwóch grup respondentów pozwoliło określić preferencje w zakresie wykorzystania mobilnych usług nauczania zdalnego oraz gotowość technologiczną, poziom niezbędnej wiedzy i kwalifikacji.