Dydaktyka Informatyki T. 12 (2017)
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2485
Przeglądaj
Przeglądanie Dydaktyka Informatyki T. 12 (2017) według Autor "Krzemiński, Janusz"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Zagadnienie bezpieczeństwa aplikacji internetowych w programach dydaktycznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Iskierka, Sławomir; Krzemiński, Janusz; Weżgowiec, ZbigniewW artykule poruszono zagadnienia związane z bezpieczeństwem aplikacji internetowych w aktualnych programach szkolnych. Zwrócono uwagę na fakt, że w związku z dynamicznym rozwojem usług oferowanych przez Internet kwestie bezpieczeństwa aplikacji internetowych stają się kluczowym problemem dla ich twórców. Wskazano na liczne przypadki naruszenia bezpieczeństwa aplikacji internetowych. Przeanalizowano, jak programy nauczania szkół i uczelni wyższych uwzględniają kwestie bezpieczeństwa aplikacji internetowych w trakcie nauki ich tworzenia. Wysunięto wnioski dotyczące kwestii omawiania i nauki bezpieczeństwa aplikacji internetowych we współczesnym procesie dydaktycznym.Pozycja Zapotrzebowanie rynku pracy na informatyków a praktyka dydaktyczna(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Iskierka, Sławomir; Krzemiński, Janusz; Weżgowiec, ZbigniewW artykule poruszono problemy związane z zapotrzebowaniem rynku pracy na informatyków i metody kształcenia tychże w polskim systemie oświaty. Przeanalizowano aktualne i przewidywane zapotrzebowanie na informatyków na europejskim i polskim rynku pracy. Porównano kwalifikacje, jakich pożądają pracodawcy od przyszłych informatyków z ofertą dydaktyczną szkół. Wskazano na problemy związane z koniecznością przyswojenia sobie przez przyszłych informatyków trudnej, specjalistycznej wiedzy i koniecznymi do tego celu odpowiednimi predyspozycjami intelektualnymi, którymi powinni się oni cechować. Omówiono systemy rekrutacji oraz wynagradzania informatyków w firmach IT, dużych korporacjach, prywatnych i państwowych firmach oraz w administracji rządowej i samorządowej. Oceniono wzajemne relacje wynikające z zapotrzebowania na profesjonalnych informatyków a realiami praktyki edukacyjnej.