Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(17)2016
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2015
Przeglądaj
Przeglądanie Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(17)2016 według Autor "Kulasa, Jerzy"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Umiejętność programowania jako element kształcenia studentów kierunków nieinformatycznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Kulasa, Jerzy; Nizioł, AnnaProgności rynku pracy, mówiąc o kompetencjach cyfrowych, szczególne miejsce przypisują programowaniu. Niektórzy z nich stawiają tezy, że języki programowanie staną się nowym alfabetem profesjonalistów XXI w. W publicznej dyskusji na temat edukacji coraz częściej podkreśla się fakt, że we współczesnym świecie umiejętność programowania staje się trzecim, wręcz niezbędnym językiem. Stąd też celem tego opracowania jest zweryfikowanie poziomu wiedzy i umiejętności programowania wśród studentów kierunku nieinformatycznego, ale bardzo intensywnie korzystającego z różnorodnych narzędzi informatycznych w trakcie zajęć z przedmiotów praktycznych, a także wykorzystania (lub zamiaru wykorzystania) oraz oceny przydatności programowania w przyszłej pracy zawodowej.