Polityka i Społeczeństwo nr 3(19)/2021
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/7396
Przeglądaj
Przeglądanie Polityka i Społeczeństwo nr 3(19)/2021 według Temat "audio-visual advertising"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Wpływ charakteru muzyki instrumentalnej w reklamie audiowizualnej na postrzeganie cech promowanych aktorów politycznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Kubisz-Muła, ŁukaszArtykuł prezentuje wyniki badania laboratoryjnego, którego celem było sprawdzenie, jak charakter muzyki instrumentalnej w audiowizualnej reklamie politycznej warunkuje postrzeganie cech reklamowanych polityków. Trzem grupom badanym prezentowano polskie reklamy polityczne z różnymi podkładami muzycznymi. W badaniu wykorzystano muzykę: a) majestatyczną, b) sentymentalną o konotacjach patriotycznych, c) sentymentalną bez konotacji patriotycznych oraz d) energiczną. Zrealizowane badania ujawniły, że za pomocą tła muzycznego można warunkować wyobrażenia odbiorców reklamy na temat niektórych cech promowanych polityków.