Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(27)2019
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4799
Przeglądaj
Przeglądanie Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(27)2019 według Temat "agresja"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja O agresji i przemocy rodzeństwa – przegląd wybranych wątków teoretycznych i empirycznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Gindrich, PiotrCelem artykułu jest prezentacja zagadnień teoretycznych i empirycznych dotyczących agresji i przemocy rodzeństwa. Zjawisko to, mimo że dość powszechnie występuje w społeczeństwie, rzadko jest przedmiotem badań. Artykuł zawiera różne wątki, takie jak: terminologia, epidemiologia, fenomenologia, percepcja społeczna zjawiska, wybrane koncepcje teoretyczne wyjaśniające genezę agresji rodzeństwa oraz przegląd badań na ten temat z uwzględnieniem wybranych zmiennych.Pozycja Uwarunkowania efektywności treningów umiejętności społecznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Wojnarska, AnnaNa podstawie przeglądu badań stwierdzono, że efektywności treningów umiejętności społecznych jest zależna od zastosowania różnych metod oceny zmian (testy, obserwacja, socjometria, oceny szkolne) oraz zakresu wybranych wskaźników (popularność, agresywność, poczucie kontroli, kompetencje komunikacyjne). Efekty oddziaływań treningowych są zdeterminowane cechami osób (rodzajem zaburzeń w socjalizacji, motywacją, kompetencjami komunikacyjnymi, doświadczeniami życiowymi, wiekiem), kontekstem sytuacyjnym, czasem trwania treningów oraz kompetencjami trenera. Pomimo zastrzeżeń treningi umiejętności społecznych są skuteczną metodą stymulacji i terapii poznawczo-behawioralnej, choć wymagają one dalszych modyfikacji.