Polish Journal for Sustainable Development T. 23 cz. 1 (2019)
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4712
Przeglądaj
Przeglądanie Polish Journal for Sustainable Development T. 23 cz. 1 (2019) według Temat "edukacja"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Nowe ujęcie wartościowania zasobów środowiska (powiązania problemów ekonomicznych i ochrony środowiska w kontekście OOŚ)(Uniwersytet Rzeszowski: Południowo-Wschodni Oddział Polskiego Towarzystwa Inżynierii Ekologicznej z siedzibą w Rzeszowie, 2019) Kostecka, Joanna; Podolak, Agnieszka; Pączka, Grzegorz; Mazur-Pączka, Anna; Garczyńska, MariolaCelem opracowania jest zaprezentowanie ewolucji w wartościowaniu zasobów środowiska, w tym terminu „świadczenia ekosystemowe”. Upowszechnienie tego ostatniego pojęcia ma znaczenie dla pilnych i efektywnych kroków ku zmianie sposobu myślenia i działania w rozwiązywaniu problemów ekonomicznych i środowiskowych. Daje więc kolejną szansę edukacji dla zrównoważonego rozwoju i lepszego rozumienia, akceptacji i respektowania wyników oceny oddziaływania na środowisko (OOŚ). Publikacja uwypukla nadal dominujące w sposobie myślenia ludzi eksponowanie wartości ekonomicznych ponad przyrodniczymi i fakt, że w związku z tym OOŚ są wciąż traktowane jako czynnik ograniczający rozwój gospodarczy i postęp cywilizacyjny.Pozycja Opinions of English students on the term "ecological violence"(Uniwersytet Rzeszowski: Południowo-Wschodni Oddział Polskiego Towarzystwa Inżynierii Ekologicznej z siedzibą w Rzeszowie, 2019) Butt, Kevin R.; Kostecka, JoannaThe aim of the study was to learn of student perception for the term “ecological violence”. Data was collected in 2019 from Year 1 undergraduate students at the University of Central Lancashire, Preston, UK. A questionnaire survey was used with students following a module concerned with issues in sustainability. Results presented indicate that most students were unsure of the concept but were able to choose a suitable definition. Students were also able to suggest examples that constitute ecological violence, their causes and who is responsible. The results of this work may help to indicate directions of activities necessary in education for sustainable development.Pozycja Społeczna znajomość koncepcji cyklu życia i jej odniesienie środowiskowe(Uniwersytet Rzeszowski: Południowo-Wschodni Oddział Polskiego Towarzystwa Inżynierii Ekologicznej z siedzibą w Rzeszowie, 2019) Kostecka, Joanna; Podolak, AgnieszkaCelem opracowania jest zaprezentowanie elementów interpretacji pojęcia „cykl życia”; od podstawowego ujęcia biologicznego, przez promujące działania w naukach ekonomicznych (np. „cykl życia produktu”), do zastosowań eksponujących działania prośrodowiskowe, celem ochrony ekosystemów i ich zasobów (np. "środowiskowa ocena cyklu życia" - LCA). Upowszechnienie tego ostatniego pojęcia ma znaczenie dla pilnych i efektywnych kroków ku zmianie sposobu myślenia i działania w ochronie środowiska. Daje więc kolejną szansę w edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Artykuł prezentuje także wyniki oceny znajomości LCA w wybranej grupie przedsiębiorców.