Przeglądanie według Autor "Wilsz, Jolanta"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Argumenty uzasadniające konieczność nauczania cybernetyki(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Wilsz, JolantaW artykule zaprezentowano cybernetykę jako naukę interdyscyplinarną i jej miejsce w nowoczesnej nauce. Przedstawiono argumenty uzasadniające konieczność zamieszczenia cybernetyki w programach nauczania. Wskazano rodzaje problemów możliwych do rozwiązania dzięki wiedzy cybernetycznej.Pozycja Funkcjonowanie ucznia w procesie edukacyjnym ze względu na jego homeostatyczny mechanizm regulacji(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Wilsz, JolantaW artykule omówiono działania i skuteczność homeostatycznego mechanizmu regulacji, skutki zakłócenia równowagi funkcjonalnej oraz zaprezentowano implikacje dla przebiegu procesu edukacyjnego wynikające z analizy i znajomości homeostatycznych mechanizmów regulacji jej uczestników.Pozycja Implikacje dla systemu edukacyjnego wynikające z mechanizmów derejestracji i detrakcji informacji(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Wilsz, JolantaW artykule omówiono mechanizm zjawisk, jakimi są: zapamiętywanie informacji, czyli ich rejestracja, oraz ich zapominanie, czyli ich derejestracja, a także wyjaśniono, czym jest detrakcja informacji i retrakcja informacji. Zaprezentowano implikacje dla przebiegu procesu edukacyjnego wynikające z wymienionych zjawisk.Pozycja Umiejętność podejmowania decyzji przez uczniów, jako warunek ich efektywnego funkcjonowania(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Wilsz, JolantaW artykule omówiono rodzaje problemów do rozwiązania. Przedstawiono działalność decyzyjną opartą na strukturze systemu sterującego. Omówiono relacje zachodzące między podsystemami tego systemu: postulatorem, optymalizatorem i realizatorem. Uzasadniono konieczność zapoznania uczniów z problematyką dotyczącą podejmowania decyzji w ujęciu cybernetycznym.