Przeglądanie według Autor "Tkacz, Tamara"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Człowiek i społeczeństwo w rozwoju oświaty(MITEL, 2006-12) Tkacz, TamaraProces globalizacji, technologie informacyjne, wpływy kulturowe zwiększyły potrzebę doskonalenia istniejącego systemu edukacji. W XXI wieku edukacja musi zostać zmieniona, aby przewidywać i zaspokajać rosnące potrzeby ludzi. Kluczowe dla przyszłego społeczeństwa jest kształcenie ustawiczne jako integralny element globalnego projektu uczenia się przez całe życie dla wszystkich. Poniższy artykuł podejmuje problem uczenia się przez całe życie w gospodarce opartej na wiedzy, opisuje jego główne cele, zadania, potrzeby i funkcje.Pozycja Formalne i prywatne funkcje przestrzeni edukacyjnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2008-06) Tkacz, TamaraEdukacja – proces stopniowego kształtowania i rozwoju człowieka oraz jego osobowości analizowana jest jako społeczno-kulturowy, szczególny etap rozwoju jednostki. Zmiany, które muszą nastąpić wraz z orientacją na nowe wartości w życiu jednostki są charakterystyczne dla współczesnego społeczeństwa. Odkąd jednostka może odczuwać i postrzegać te zmiany, zmiany te zachodzą w jej życiu. Stąd, współcześnie podstawowym celem edukacji jest „organizacja wewnętrznego życia jednostki” zgodnie z jej wartościami duchowymi w większym stopniu niż nauczanie pojęć.Pozycja Motywacja pragnień człowieka w warunkach globalnej przestrzeni edukacyjnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2007-06) Tkacz, TamaraProcesy globalizacyjne stawiają nowe wymagania przed tradycyjnymi systemami edukacyjnymi, wymuszając konieczność zmiany współczesnej przestrzeni edukacyjnej. Głównym kierunkiem powinno być tworzenie indywidualności, człowieka, który potrafi podjąć odpowiedzialne zadania. Wykształcenie powinno pozostać dobrem społecznym i posługą, być dostępne dla wszystkich, obsługiwać wszystkich konsumentów bez dyskryminacji, powinno służyć społeczeństwu, rozwojowi ekonomicznemu, a także kulturze i sferze socjalnej. W tym celu współczesne systemy edukacyjne powinny być: otwarte i ogólnodostępne, także dla ludzi w różnym wieku (kształcenie ustawiczne), a także powinny kształcić ludzi mobilnych, otwartych i tolerancyjnych wobec innych kultur (wzmocnienie międzypaństwowej wymiany uczniów i studentów).Pozycja Składniki socjalno-psychologiczne kapitału ludzkiego w warunkach przestrzeni oświatowej(MITEL, 2005-06) Tkacz, TamaraGłównym wskaźnikiem zbiorczym rozwiniętego społeczeństwa jest jego stosunek do jednostki jako największej wartości, a ostatecznym kryterium postępu gospodarczego i społecznego jest stopień rozwoju człowieka, zaspokojenie jego potrzeb i możliwości rozwoju jego kreatywności. Najważniejszym atutem kapitału ludzkiego jest edukacja, która staje się decydującym czynnikiem wzrostu gospodarczego oraz potencjału naukowego i technologicznego.