Przeglądanie według Autor "Romanek, Beata"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Język uczniów – charakterystyka, opinie nauczycieli o tym zjawisku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Romanek, BeataArticle resembles most important features of contemporary Polish language. Also mentions the environment that affect the language of children and adolescents. Then presents the results of the research of 70 primary school teachers. The aim of the study was to investigate the views of teachers about language students. Teachers among other things, pointed to the environment affecting language students rated their level of knowledge of youth and its presence in official oral and written statements of the students.Pozycja Kierunki przemian w języku uczniów(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Romanek, BeataArtykuł przedstawia najważniejsze zjawiska we współczesnej polszczyźnie oraz ich znaczenie dla rozwoju języka dzieci. Omawia także rolę szkoły i mediów w kształtowaniu języka mówionego i pisanego młodego pokolenia. Wskazuje negatywny wpływ mediów oraz zadania szkoły w edukacji językowej uczniów.Pozycja Kultura komunikacji elektronicznej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Romanek, BeataW artykule omówiono zagadnienie kultury wypowiedzi w komunikacji elektronicznej. Pod uwagę wzięto popularne wśród młodych osób porozumiewanie się z wykorzystaniem SMS-ów, portali społecznościowych i aplikacji oraz poczty elektronicznej. Przedstawiono najczęstsze błędy popełniane w komunikacji elektronicznej.Pozycja „Sorry za brak znakow…” Poprawność językowa wpisów na młodzieżowych forach internetowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Romanek, BeataArtykuł prezentuje wyniki badań nad językiem komunikatów elektronicznych zamieszczanych przez młodzież na forach internetowych. Omówienie tych wyników zostało poprzedzone prezentacją najważniejszych cech języka tekstów zamieszczanych w internecie przez młodzież.