Przeglądanie według Autor "Michalska, Anna"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Dofinansowania dla bezrobotnych na uruchomienie działalności gospodarczej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011) Michalska, AnnaBezrobocie jest ważnym problemem współczesnego świata. Zjawisko to ma co najmniej wymiar społeczny, ekonomiczny, socjologiczny i psychologiczny, dlatego ciągle znajduje się w centrum różnorodnych debat. Chociaż już wypracowano wiele modeli przeciwdziałania bezrobociu, to nadal jego skala jest zbyt duża. Konkretne modele przeciwdziałania bezrobociu są zdeterminowane przez warunki społeczne i gospodarcze, przyjętą strukturę i hierarchię ważności celów, a także zasoby finansowe możliwe do przeznaczenia na promowanie zatrudnienia. Opracowanie omawia zagadnienia dofinansowania bezrobotnych. W analizie uwzględniono bezrobotnych z wybranego powiatu województwa łódzkiego, którzy skorzystali z dofinansowania na uruchomienie działalności gospodarczej. Empiryczną część opracowania stanowią dane uzyskane od respondentów poprzez badania ankietowe. Wyniki badań wykazały, że dofinansowania na taki cel cieszą się dużym zainteresowaniem i koncentrują się wokół handlu i usług.Pozycja Komunikacja interpersonalna jako element zarządzania w jednostce oświatowej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Michalska, AnnaKomunikacja interpersonalna jest jednym z głównych instrumentów pracy każdego menedżera, gdyż zdecydowana większość jego pracy polega właśnie na komunikowaniu się z innymi. Umiejętne posługiwanie się zarówno komunikacją werbalną, jak i niewerbalną może skutkować dobrymi relacjami przełożonych z podwładnymi i ułatwić zarządzanie przedsiębiorstwem. Dyrektor jednostki oświatowej również ma przed sobą wyzwania w tym zakresie, często w postaci lawirowania między utrzymaniem dobrych relacji koleżeńskich nie rezygnując z relacji służbowych i prawidłowego wywiązywania się ze swoich funkcji. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie części wyników badania przeprowadzonego w jednej ze szkół podstawowych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Głównym celem badania było sprawdzenie czy w badanej jednostce oświatowej komunikacja interpersonalna ułatwia proces zarządzania. Realizacja tego celu przebiegała przy pomocy celów cząstkowych w postaci: sprawdzenia sposobu komunikacji stosowanego wobec pracowników zatrudnionych w placówce na różnych stanowiskach, zbadania czy komunikaty werbalne dyrektora są zrozumiałe dla podwładnych i sprawdzenia skuteczności komunikatów i poleceń wydawanych przez dyrektora szkoły w opinii podwładnych. Hipoteza główna weryfikowana podczas badania zakładała, że w badanej jednostce oświatowej komunikacja interpersonalna ułatwia proces zarządzania. Postawiono również hipotezy cząstkowe zakładające, iż komunikaty werbalne dyrektora szkoły są skuteczne wobec większości respondentów, większość podwładnych rozumie komunikaty werbalne przełożonego, komunikaty i polecenia wydawane przez dyrektora placówki są w większości respektowane przez respondentów. Podczas badania wykorzystano kwestionariusz ankiety zawierający 18 pytań zamkniętych dotyczących komunikacji zarówno między współpracownikami, jak i między przełożonym i podwładnymi. Częściowe wyniki przedstawiono w tabelach. Cele badania zostały zrealizowane, a analiza zebranych danych umożliwiła pozytywne zweryfikowanie postawionych hipotez badawczych.Pozycja System motywacyjny jako element kultury organizacyjnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Michalska, AnnaKultura organizacyjna każdego przedsiębiorstwa opiera się na ideach i misji przedsiębiorstwa, które są kultywowane często przez właścicieli firmy. Od samego początku funkcjonowania przedsiębiorstwa chcą oni wprowadzić pewne zasady postępowania wśród pracowników i dzięki temu uzyskać ich lojalność oraz wzbudzić kreatywność. Na bazie ich zabiegów i pomysłów powstaje właśnie kultura organizacyjna, a wraz z nią elementy systemu motywacyjnego. W rezultacie sprawdzenia wielu czynników powstaje stabilny system motywacyjny stosowany w przedsiębiorstwie. Celem niniejszego opracowania jest zaprezentowanie części wyników badania przeprowadzonego w jednym z dużych przedsiębiorstw funkcjonujących na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Głównym celem badania było poznanie systemu motywacyjnego stosowanego w przedsiębiorstwie. Cel ten został osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych: poznanie opinii pracowników na temat skuteczności systemu motywacyjnego, sprawdzenie czy potrzeby: osiągnięć, władzy i przynależności są zaspokajane poprzez system motywacyjny, zbadanie czy osoby badane identyfikują się z przedsiębiorstwem. Hipoteza główna zakładała, że system motywacyjny stosowany w badanym przedsiębiorstwie wzmacnia kulturę organizacyjną poprzez realizację potrzeb pracowników. W celu weryfikacji hipotezy głównej postawiono następujące hipotezy cząstkowe: respondenci uważają, że stosowany w przedsiębiorstwie system motywacyjny jest skuteczny, potrzeby: osiągnięć, władzy i przynależności są zaspokajane poprzez system motywacyjny stosowany w przedsiębiorstwie, osoby badane identyfikują się z przedsiębiorstwem. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą kwestionariusza ankiety, składającego się z 23 pytań zamkniętych, dotyczących zagadnień kultury organizacyjnej oraz systemu motywacyjnego stosowanego w przedsiębiorstwie. Część uzyskanych wyników przedstawiono w tabelach. Cele badania zostały zrealizowane, natomiast analiza uzyskanych danych umożliwiła pozytywną weryfikację postawionych hipotez.Pozycja Zarządzanie budżetami domowymi w warunkach kryzysu finansowego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2012) Michalska, AnnaKryzys finansowy, który zapanował w ostatnim czasie miał ogromny wpływ na funkcjonowanie polskich gospodarstw domowych. Głównym źródłem procesu gromadzenia dochodów pieniężnych są często wynagrodzenia za wykonywaną pracę członków gospodarstwa domowego, które mogą być wspierane poprzez wcześniej zgromadzone oszczędności lub zaciągane pożyczki i kredyty. Wiele gospodarstw domowych zostało postawionych w trudnej sytuacji finansowej ze względu na zwiększenie wydatków dotyczących między innymi kredytów zaciągniętych w obcej walucie. Opracowanie porusza zagadnienia dotyczące zarządzania budżetami domowymi w warunkach powstałego kryzysu finansowego. Empiryczna część opracowania przedstawia dane uzyskane od respondentów, którzy zgodzili się wypełnić kwestionariusz. Wyniki badania wskazują sposoby radzenia sobie z kryzysem finansowym przedstawicieli gospodarstw domowych i ich stosunek do samego kryzysu.