Przeglądanie według Autor "Lib, Waldemar"
Aktualnie wyświetlane 1 - 9 z 9
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Czynniki wpływające na wybór kierunku studiów przez studentów – badania pilotażowe(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Michno, Małgorzata; Lib, WaldemarW artykule poruszono niezwykle ważną i aktualną problematykę dotyczącą wyboru kierunku studiów po ukończeniu szkoły średniej. Wybór ten stanowi bardzo ważną decyzję życiową, która może decydować o przyszłości zawodowej i społecznej młodego człowieka. Jest on tym trudniejszy, że obecnie szybkie tempo rozwoju technologicznego generuje bardzo szybkie zmiany na rynku pracy. Dziś cenione zawody za kilka lat mogą stracić na znaczeniu, a dzisiaj niszowe – stać się bardzo atrakcyjne i prestiżowe za kilka lat. Pewne zawody występujące obecnie na rynku pracy za 10 lat mogą już nie istnieć i zostaną zastąpione innymi, jeszcze niewystępującymi obecni. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wyniki badań pilotażowych przeprowadzonych na studentach wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Rzeszowskiego, dotyczących czynników wpływających na ich wybór kierunku studiów. Badania przeprowadzono z wykorzystaniem ankiety elektronicznej dostępnej przez internet.Pozycja Istotne i nieistotne cechy multimedialnych programów dydaktycznych w opinii nauczycieli przedmiotów zawodowych – doniesienie z badań pilotażowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Lib, WaldemarW artykule przedstawiono wyniki badań pilotażowych dotyczących preferencji nauczycieli zawodu dotyczących cech oprogramowania dydaktycznego.Pozycja Milan Ćuriń, Ján Stebila, Wojciech Walat, “New Approaches and Trends in Technical Education. Polish-Slovak Omparative Study”, Rzeszów – Banská Bystrica 2016, ss. 222, ISBN 978-83-7996-378-2(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Lib, WaldemarPozycja Motywy podjęcia studiów przez absolwentów szkół średnich w Polsce i Słowacji – w świetle badań porównawczych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Lib, Waldemar; Stebila, JánW artykule zostały przedstawione wyniki badań porównawczych dotyczących wybranych motywów podjęcia studiów przez absolwentów szkół średnich w Polsce i Słowacji na przykładzie Uniwersytetu Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy oraz Uniwersytetu Rzeszowskiego. W badaniach zostały wzięte pod uwagę różne aspekty, takie jak: zainteresowanie kierunkiem studiów, zainteresowania własne, jakości życia po ukończeniu studiów, otrzymanie dobrej pracy po studiach, przymus otoczenia oraz chęć zachowania młodości.Pozycja Motywy wyboru studiów przez studentów – sprawozdanie z badań pilotażowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Czerwonka, Anna; Lib, WaldemarRozważania ujęte w artykule dotyczą motywów wyboru uczelni oraz kierunku studiów przez absolwentów szkół średnich , a także wyobrażeń studentów na temat ich przyszłości na rynku pracy. Badania zostały przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego i Politechniki Rzeszowskiej w maju 2019 r. Dla porównania przedstawione zostały także wyniki badań przeprowadzone w tym zakresie w 2004 r. przez GUS. Pozwoliło to na porównanie motywów, jakimi kierowali się absolwenci szkół średnich w przeszłości i obecnie podczas wyboru kierunku studiów.Pozycja Od wełny do stroju, czyli średniowieczna moda – propozycja rozwiązań metodycznych w klasach I–III(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Kurecka, Maria; Czepiel, Magdalena; Lib, WaldemarArtykuł dotyczy projektu opisującego proces technologiczny wytwarzania materiałów, a także cech konstrukcyjnych szytej i filcowanej średniowiecznej odzieży. Projekt został opracowany jako materiał dydaktyczny przeznaczony dla edukacji wczesnoszkolnej. W artykule przedstawiono także cele i założenia przyjęte przez autorów, a dotyczące realizacji zajęć technicznych w klasach I–III z jego wykorzystaniem. Poruszono również kwestię, jaką jest ciekawa i atrakcyjna forma prowadzenia zajęć edukacyjnych w nauczaniu początkowym, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć technicznych, które mogą już od najmłodszych lat rozbudzać w uczniach techniczną pasję. Dzięki rozwijaniu jej u tak młodych ludzi mamy okazję przygotować przyszłych techników i inżynierów, na których pracę i kompetencje zawodowe zapotrzebowanie wciąż rośnie w świecie tak prężnie rozwijającej się cywilizacji.Pozycja System edukacyjny Stanów Zjednoczonych – charakterystyka ogólna(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Lib, WaldemarStany Zjednoczone Ameryki Północnej (USA) to jeden z wiodących pod względem ekonomicznym, gospodarczym i politycznym krajów świata. U podstaw takiego stanu rzeczy – oprócz czynników związanych indywidualnymi cechami amerykańskiego społeczeństwa (pewność siebie, odwaga dążenie do odkrywania nowego itp.) – z pewnością leży system oświaty i określone w nim cele kształcenia. W artykule autor przedstawia główne założenia systemu oświaty USA.Pozycja Test słownikowy badający terminologię informatyczną „Informatyka wokół nas” – autorska propozycja narzędzia badawczego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Lib, WaldemarArtykuł zawiera propozycję autorskiego narzędzia badań. Zaproponowany test służy do ilościowego określenia zasobu i umiejętności posługiwania się pojęciami informatycznymi. Ponadto można nim badać wybrane kompetencje komunikacyjne.Pozycja Znajomość pojęć technicznych przez licealistów – sprawozdanie z badań pilotażowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Lib, WaldemarRozwój techniki na przestrzeni dziejów spowodował, że wzrosła liczba nowych pojęć technicznych stale włączanych do słownictwa nie tylko specjalistycznego, lecz również pojęć technicznych, którymi człowiek posługuje się każdego dnia. Spowodowało to, że specjalistyczne pojęcia techniczne stały się nieodzownym komponentem języka potocznego. Uważa się także, że technika jest największą siłą sprawczą wpływającą na rozwój języka. W prezentowanym artykule przedstawiono pilotażowe wyniki badań dotyczące znajomości pojęć technicznych przez uczniów liceów ogólnokształcących.