Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autora

Przeglądanie według Autor "Kisiel, Piotr"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 7 z 7
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Grafika komputerowa i informatyczne modelowanie struktur przestrzennych w programie kształcenia liceum ogólnokształcącego
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Kisiel, Piotr
    Umiejętność tworzenia grafiki i modelowania za pomocą komputera staje się obecnie jedną z ważniejszych umiejętności współczesnego projektanta. Ze względu na złożoność procesu modelowania, jak też na atrakcyjność i siłę przekazu referat omawia faktyczne realizacje projektowania przestrzennego i grafiki cyfrowej w programie nauczania liceum ogólnokształcącego.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Konfigurator online wykorzystujący metody i narzędzia wywodzące się z informatyki, w tym programowanie
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-11) Kisiel, Piotr
    Realizując obszerną, obowiązującą podstawę programową z przedmiotu informatyka w szkole średniej, w praktyce zdarzyć się może, że umyka nam istota tego co najważniejsze, a co stało u podstaw definiujących umiejętności, które miał rozwinąć przedmiot. Niniejsze opracowanie jest podpowiedzią realizacji zadania, które ma spełniać założenia programowe. Proces poniżej przedstawiony, jest opisem przykładowej, praktycznej realizacji umiejętności zawartej w punkcie 4 preambuły do podstawy programowej kształcenia ogólnego informatyki III etap edukacyjny: 4-letnie liceum ogólnokształcące oraz 5-letnie technikum. [...] 4) kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie; [...]
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Pokolenie Drag and Drop
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Kisiel, Piotr
    Pod lapidarnym tytułem kryje się opracowanie dotyczące nie tylko opisu interaktywnej responsywnej gry funkcjonującej w środowisku HTML5 Canvas, ale też spostrzeżeń na temat preferencji użytkowników w odniesieniu do rodzaju interfejsu i sposobu komunikacji ludzi z urządzeniami. Opisywana aplikacja bazuje na grafice opartej na złotym podziale mającym swoje konotacje w naturze, który opisany został matematycznie ciągiem Fibonacciego. Temat podjęto też w konsekwencji szerokiego odzewu i wielu pytań kierowanych do autora, po publikacji artkułu „Konfigurator online wykorzystujący metody i narzędzia wywodzące się z informatyki, w tym programowanie” opublikowanego w czasopiśmie „Dydaktyka Informatyki” 18/2023.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Praktyczne aspekty nauki programowania w szkole średniej
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Kisiel, Piotr
    Korelacja wiedzy zdobytej w procesie edukacji z otaczającym światem ma kluczowe znaczenie. Artykuł przedstawia nie tyle modyfikację treści nauczania programowania na lekcjach rozszerzonej Informatyki, co poprzez dobór środowiska programowania, umożliwienie tworzenia atrakcyjnych i użytkowych aplikacji na urządzenia mobilne wykorzystywane przez uczniów na co dzień.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Programowanie mikrokontrolerów w szkole średniej z użyciem platformy ARDUINO
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Kisiel, Piotr
    Umiejętność doboru odpowiedniego środowiska informatycznego w realizacji rozwiązań problemów jest kluczową umiejętnością współczesnego programisty. Obecne możliwości łączenia mikroelektroniki i programowania na tanich i ogólnodostępnych platformach, są olbrzymią szansą uatrakcyjnienia procesu edukacyjnego nauki programowania. Niniejszy artykuł porusza praktyczne aspekty programowania mikrokontrolerów Arduino na poziomie szkoły średniej.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Projektowanie modeli trójwymiarowych w szkole średniej z użyciem oprogramowania Open Source Blender
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020) Kisiel, Piotr
    Informatyka jest tym działem wiedzy, który w dzisiejszych czasach rozwija się wyjątkowo prężnie. Dawno już minęły czasy, kiedy dyscyplina ta ograniczała się jedynie do programowania i pracy z kodem. Niniejszy artykuł porusza praktyczne aspekty nauki modelowania przestrzennego i wizualizacji, stanowiących część grafiki komputerowej. Omawiane zagadnienia otwierają również młodzieży drogę do dalszej edukacji w kierunkach politechnicznych i dziedzinach, gdzie projektowanie odbywa się za pomocą komputera. Zasygnalizowane działania dydaktyczne oparte zostały na oprogramowaniu Blender open source. Włączenie zatem proponowanych rozwiązań w proces edukacyjny, nie pociąga za sobą nadmiernych kosztów finansowych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wybrane aspekty realizacji podstawy programowej informatyki rozszerzonej w szkole średniej
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Kisiel, Piotr
    Niejednokrotnie w praktyce szkolnej napotykamy problemy związane z brakiem odpowiedniego oprogramowania. Problemy te mają dwojaką genezę. Po pierwsze, wielu szkół nie stać na zakup specjalistycznego oprogramowania, po drugie, nawet jeśli pracownie szkolne wyposażone są w takowe, nie ma możliwości korzystania z niego, kiedy uczeń znajduje się w domu. Problem staje się bardzo dotkliwy, kiedy rozmawiamy o treściach wymagających dużej liczby godzin pracy własnej ucznia bądź skazani jesteśmy na pracę zdalną. Dokładnie z taką sytuacją mamy styczność, kiedy mówimy o animacji i montażu materiału audiowizualnego. Niniejszy artykuł przybliża zastosowanie oprogramowania Blender open source w animacji 2D za pomocą funkcji Blender- GreasePencil oraz BlenderVideo Editing. Proponowane rozwiązania nie pociągają ze sobą żadnych kosztów finansowych z racji faktu, iż Blender jest programem darmowym o niewygórowanych potrzebach sprzętowych.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość