Przeglądanie według Autor "Furman, Wojciech"
Aktualnie wyświetlane 1 - 20 z 22
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Alan Rusbridger: „Breaking News. The Remaking of Journalism and Why it Matters Now”. Canongate, Birmingham 2018, 440 ss.(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Furman, WojciechPozycja Bohdan Hud, Ukraińcy i Polacy na Naddnieprzu, Wołyniu i w Galicji Wschodniej w XIX i pierwszej połowie XX wieku, Pracownia Wydawnicza, Lwów-Warszawa 2013, 400 ss. (recenzja)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Furman, WojciechPozycja Druga polsko-niemiecka szkoła letnia dla młodych dziennikarzy mediów regionalnych i lokalnych z Ukrainy, Lwów/Rzeszów, 21 IX – 1 X 2017(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Furman, WojciechPozycja Dwa typy stowarzyszeń społecznych w publikacjach tygodnika „Polityka”(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Furman, WojciechThe purpose of this article was to examine if both types of social associations, as proposed by Michael Oakeshott, had been present in the chosen publications of “Polityka” weekly magazine. First the main characteristics of journalist messages were described. An important part of these characteristics applies to relations between journalists and politicians and between journalists and the idea of common good. On this basis four different concepts of journalism were distinguished. The analysis revealed that both types of associations could be identified in the journalists’ messages, and that the differences between these associations were significant.Pozycja Dzienniki regionalne w Polsce. Stan na koniec grudnia 2013 roku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Kuca, Paweł; Furman, Wojciech; Wolny-Zmorzyński, KazimierzW ramach książki zostało zaprezentowanych 20 dzienników regionalnych wydawanych w Polsce. Wszystkie tytuły są opisane według podobnego schematu. W poszczególnych rozdziałach przedstawiono historię dzienników, zmiany właścicielskie po roku 1990, misję gazet zapisaną w dokumentach redakcyjnych, strukturę redakcji w roku 2013.Pozycja Formy komunikowania się samorządu z ludnością (na przykładzie czasopisma samorządowego)(MITEL, 2006-12) Furman, WojciechDokument składa się z analizy zawartości 6 kolejnych zagadnień wybranego tygodnika lokalnego, wydanego przez władze lokalne. Celem jest pokazanie modeli dziennikowości i rodzajów public relatimy, które zostały zrealizowane przez wybrany periodyk. Analiza ta potwierdza nadrzędność modelu dziennikowania opartego na przychylne lub embarrasowane podejście reporterskie oraz asymetryczny rodzaj relacji publicznych. Oba są związane z gorszym rodzajem kultury politycznej.Pozycja Jacek Grębowiec: „Pragmatyka reklamy”, Universitas, Kraków 2017, 204 ss.(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Furman, WojciechPozycja Jakub czopek: „Dwie dekady przemian. Monografia czasopisma społeczno- -kulturalnego „Profile” (1968–1989)”, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2017, 214 ss.(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Furman, WojciechPozycja Jan Pleszczyński: Epistemologia komunikacji medialnej. Perspektywa ewolucyjna, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2013, 490 ss.(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Furman, WojciechPozycja Komunikowanie polityczne w teorii i praktyce(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023) Kuca, Paweł; Furman, WojciechPodręcznik zawiera zbiór tekstów poświęconych różnym aspektom komunikowania politycznego. Są to zarówno analizy dotyczące podstaw i teorii komunikowania politycznego, różnych obszarów, które mają wpływ na efektywność tego procesu, ale także praktyczne przykłady komuikowania politycznego, realizowane na poziomie międzynarodowym, krajowym i lokalnym.Pozycja Lokalne komunikowanie polityczne(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Furman, Wojciech; Kuca, PawełKsiążka zawiera zbiór artykułów, które dotyczą różnych aspektów lokalnego komunikowania politycznego w Polsce na przełomie pierwszej i drugiej dekady XXI w. W obszarze zainteresowania autorów poszczególnych artykułów jest zarówno lokalne komunikowanie polityczne z wykorzystaniem mediów internetowych jak i tradycyjnych.Pozycja Media w kampaniach wyborczych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Furman, Wojciech; Kuca, Paweł; Szczepański, DominikPrzedstawione w książce artykuły dotyczą tradycyjnej i nowoczesnej roli mediów w kampaniach wyborczych tak w Polsce, jak i na świecie. Zasadniczo koncentrują się one na pięciu obszarach: uwagach natury teoretycznej, wyborach parlamentarnych i prezydenckich, wyborach samorządowych, mediach społecznościowych i akcjach redakcyjnych oraz przykładach zagranicznych.Pozycja Pojęcie linii redakcyjnej oraz poszukiwanie jej obrazu w polskiej opinii publicznej i czasopiśmie branżowym w 2017 roku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Furman, WojciechThe press law requires the journalist to follow the editorial line. However, attempts to find a clearly formulated editorial line, sought after on the websites of press titles, did not provide unequivocal results. Public opinion polls were only indirectly related to the editorial line. Therefore, the statements of journalists remained to be examined. They have been referred to four normative journalistic social roles. Most often, the role of the reporter and advocate was mentioned, and the role of a debater or moderator of the discussion was the least frequently stated.Pozycja Polsko-niemiecka szkoła letnia dla młodych dziennikarzy mediów regionalnych i lokalnych z Ukrainy, Uniwersytet Rzeszowski, 3–10 lipca 2016 roku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Furman, WojciechPozycja Przemiany mediów regionalnych i lokalnych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Furman, Wojciech; Kuca, PawełPrzedstawiony w publikacji zbiór tekstów dotyczy przemian mediów regionalnych i lokalnych rozumianych jako organizacje wyspecjalizowane w tworzeniu i rozpowszechnianiu przekazów dziennikarskich, lecz o zasięgu mniejszym niż ogólnokrajowy.Pozycja Public relations: zmniejszanie czy powiększanie nierówności w sferze komunikowania? (Próba odczytania publikacji miesięcznika „Press” z lat 1996–2002)(MITEL, 2004-12) Furman, WojciechArtykuł rozpoczyna się od przypuszczenia, że nierówność w komunikacji wiąże się z obiektywnym lub subiektywnym traktowaniem odbiorcy przez nadawcę wiadomości. To odmienne traktowanie może być postrzegane jako podążanie za jednym (lub kilkoma) z czterech modeli public relations, zaproponowanych przez Gruniga i Hunta. Analiza treści współczesnego specjalistycznego polskiego miesięcznika pokazuje, że większość jego publikacji traktuje PR jako obiektywną informację i traktuje odbiorcę jako mądrego i inteligentnego obywatela. Brakuje jednak publikacji prezentujących PR jako dialog lub wspólne działanie w celu opisania sytuacji i poszukiwania sposobów i środków rozwiązywania problemów.Pozycja Publiczna telewizja regionalna w Polsce. Stan na koniec grudnia 2015 roku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Kuca, Paweł; Furman, Wojciech; Wolny-Zmorzyński, KazimierzKsiążka zawiera analizę funkcjonowania 16 ośrodków regionalnych telewizji publicznej w Polsce. Wszystkie ośrodki telewizji publicznej zostały opisane w oparciu o podobny schemat. Artykuły zawierają informacje o historii ośrodków TVP przed rokiem 1990, przekształceniach oddziałów telewizji publicznej po roku 1990, misji i założeniach redakcyjnych, strukturze poszczególnych redakcji w 2015 roku.Pozycja Radio regionalne w Polsce. Stan na koniec grudnia 2014 roku.(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Kuca, Paweł; Furman, Wojciech; Wolny-Zmorzyński, KazimierzTom zawiera opis i analizę 22 rozgłośni radiowych, które funkcjonują na rynku regionalnym w Polsce. Struktura poszczególnych rozdziałów została przygotowana w oparciu o podobny schemat. W tekstach przedstawiono historię rozgłośni radiowych, ich funkcjonowanie po roku 1990, misję sformułowaną w dokumentach redakcyjnych, strukturę poszczególnych redakcji. Analiza obejmuje okres do końca roku 2014.Pozycja Spór o media publiczne w publikacjach dwóch polskich tygodników opinii z pierwszej połowy 2016 roku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Furman, WojciechThis article aims to verify the hypothesis that two Polish opinion-forming weeklies in their publications concerning the dispute over the public service media in Poland used different conceptual frameworks. Articles of two weeklies, Polityka and Do Rzeczy, published within the first half of 2016 were analysed. In this regard the hypothesis was refuted. Both weeklies applied very similar, but not identical frameworks.Pozycja Sprawozdanie z konferencji „Polska i Niemcy wobec przemian na Ukrainie”, 24-25 października 2014 roku, Rzeszów(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Furman, Wojciech