Dydaktyka Polonistyczna nr 7(16)2021
URI dla tej Kolekcjihttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/8455
Przeglądaj
Przeglądanie Dydaktyka Polonistyczna nr 7(16)2021 według Autor "Gryboś Monika"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Notatka na lekcjach języka polskiego: (nie)obecność – perspektywy – twórczość(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Gryboś MonikaW artykule przeanalizowano czynniki wpływające na użyteczność i pomijanie notowania w pracy dydaktycznej. Omówiono zapisy dotyczące notatki w takich dokumentach, jak: podstawy programowe przedmiotu język polski, ,,Informator maturalny” (dla matury od 20223 r.), regulaminy wojewódzkich konkursów z języka polskiego dla szkół podstawowych. Autorka przedstawiła rolę notowania w rozwijaniu kompetencji tekstotwórczej i opisała trzy rodzaje notatek, w których słowo łączy się z obrazem: krzyżówkę, kartę literacką i lapbook.