Edukacja – Technika – Informatyka nr specjalny 1(2019)
URI dla tej Kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie Edukacja – Technika – Informatyka nr specjalny 1(2019) według Autor "Wasilewska, Monika"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyniki na stronie
Opcje sortowania
- PozycjaFunkcjonowanie studentów z ADHD – różnice między mężczyznami i kobietami(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Bober-Płonka, Bogusława; Kuleta-Krzyszkowiak, Małgorzata; Wasilewska, MonikaArtykuł podejmuje zagadnienie występowania ADHD wśród dorosłych kobiet i mężczyzn. W celu wstępnego rozeznania na temat aktualności i wagi tego problemu u osób rozpoczynających dorosłe życie przeprowadzono badania pilotażowe. Przebadano 331 osób (204 kobiety i 127 mężczyzn) – studentów II roku różnych kierunków na Uniwersytecie Jagiellońskim. Z przeprowadzonych analiz wynika, że blisko 1/4 (72) studentów obu płci (18% spośród kobiet i 28% w grupie mężczyzn) wykazuje objawy zaburzeń związane z ADHD, co znacznie utrudnia im funkcjonowanie we wszystkich sferach życia codziennego (nie tylko nauki) w porównaniu z osobami zdrowymi. Na tej podstawie można wnosić o potrzebie kontynuacji badań empirycznych nad ADHD u dorosłych i opracowania skutecznych form pomocy dotkniętym tym zaburzeniem studentom.