Polityka i Społeczeństwo nr 3(14)/2016
URI dla tej Kolekcji
Przeglądaj
Ostatnio nadesłane materiały
- PozycjaMiędzynarodowa konferencja naukowa „Wyzwania polityki bezpieczeństwa: historia i współczesność”, Lwów 16–18 czerwca 2016 roku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Malczyńska-Biały, Mira
- PozycjaSprawozdanie z I międzynarodowej e-konferencji naukowej „Oblicza współczesnego terroryzmu / faces of modern terrorism”, Katowice 14–18 grudnia 2015 roku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Kobis, Rafał
- Pozycja„Polityka migracyjna w kontekście lokalnym na przykładzie województwa podkarpackiego”, pod redakcją Anny Gąsior-Niemiec i Sylwii Pelc, ISBN 978-83-60507-18-6, Wyższa Szkoła Inżynieryjno-Ekonomiczna w Rzeszowie, Rzeszów 2015, 206 ss.(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Grabowska, Sabina
- PozycjaWizja Unii Europejskiej w koncepcjach Prawa i Sprawiedliwości w świetle teorii międzyrządowych i ponadnarodowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Staszczyk, ArturThe paper explores the issue of the application of selected theories of European integration (intergovernmental and supranational) to explain the position of the Polish Justice Law and Justice party with regard to the functioning and future of the EU. The party, led by Jaroslaw Kaczynski, is a political formation which is actively engaged in the debate on the shape of the EU, pertaining to both its theoretical and practical policies. The ongoing debate has taken the form of battle between neo-functionalism and state-centric intergovernmental approach. The author believes that the main theory that explains the Law and Justice party’s approach to European issues is inter-governmentalism which aligns well with the concept of “Europe of Motherlands” adopted by the party. It proclaims the primacy of nation state and its interests in the process of European integration. This is tantamount to refuting the view that the EU can develop only in accordance with the neo-functionalism’s spill-over logic which will eventually lead to the formation of a European federation.
- PozycjaAssistant or employee – unregulated case of a deputy’s co-workers in Poland(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Lipold, PatrycjaPoseł pobiera wynagrodzenie, dietę poselską oraz pieniądze na funkcjonowanie biura poselskiego. W celu obsługi swojej działalności w terenie oraz na forum parlamentu posłowie tworzą biura poselskie, w których pracują ich współpracownicy. Art. 23 ustawy z dnia 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora (DzU 2003, nr 221, poz. 2199 z późn. zm.) głosi w punkcie 4, że poseł lub senator może zatrudniać pracowników w swoich biurach poselskich na czas określony, nie dłuższy niż czas trwania kadencji, na którą został wybrany. Ten sam punkt mówi także, że działalność posła lub senatora może być wspierana przez społecznych współpracowników. Działalność asystenta społecznego wynika w dużej mierze z uzgodnienia zawartego pomiędzy nim a posłem. Każdy element poczynań asystenta podlega uzgodnieniom między stronami, podobnie jak gratyfikacja finansowa, otrzymywana za wykonywanie przez niego zadań. Jednym z podstawowych czynników rządzących tym stosunkiem jest pełna swoboda zarówno co do formy umowy, okresu jej obowiązywania, zakresu obowiązków oraz sposobu rozwiązania. Jest więc zasadnicza różnica pomiędzy pracą pracownika biura poselskiego a asystenta społecznego.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »