Przeglądanie według Temat "eye-tracking"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Analiza parametrów okulograficznych zarejestrowanych podczas percepcji rysunków w sytuacjach zadaniowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Rożek, Bożena; Rosiek, RomanW artykule przedstawiono fragment badań przeprowadzonych metodą eye-trackingową. Okulografia jest zbiorem metod i technik badawczych polegających na rejestracji i analizie ruchu gałek ocznych, co umożliwia dotarcie do różnych aspektów i szerszy opis procesów poznawczych człowieka. Celem badań było poszukiwanie parametrów okulograficznych charakteryzujących procesy percepcji uczniów podczas rozwiązywania zadania wymagającego analizy rysunku. Zaprezentowano analizę materiału badawczego zgromadzonego podczas percepcji tego samego rysunku w dwóch różnych sytuacjach zadaniowych. Wyniki badań wskazują, iż podczas krótkiego czasu przeznaczonego na ekspozycję i analizę dwóch następujących po sobie slajdów badani wykorzystują przechowywany w pamięci operacyjnej obraz analizowanej figury.Pozycja Eye-tracking Analysis of the Ergonomics of an Internet-based Educational Portal in the Acceptance Testing Process(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Wawer, Rafał IreneuszIn the article I will present the concept of using eye-tracking to examine the ergonomics of operating an Internet educational portal in the acceptance testing process. In the test performed, the results were obtained in nine sections characteristic of the defined AOI1 vs. REC. Selected data has been presented as an example of the results obtained from a complete study showing how users browse the content of the primary conclusion is the way of arranging information on the home page. Permanent arrangement of information takes the form of a non-editable menu. This is the most popular solution found, because it allows for permanent unity of content and easy search. 1. Coherence is located in the context of logical substantive integration. 2. Communication is measured by measuring average time viewed, fixations and number of revisits to defined areas.Pozycja Kolorowanie kodu źródłowego programu a proces jego analizy syntaktycznej – badania eye-trackingowe(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Andrzejewska, MagdalenaW artykule przedstawiono wyniki eksperymentu, w którym badano wpływ kolorowania kodu programu na proces jego analizy składniowej. Uczestnikami eksperymentu było 13 studentów kierunku informatyka. Zastosowano technikę okulografii w celu śledzenia procesu wyszukiwania błędów syntaktycznych. Zaobserwowano, że podświetlanie składni nie wpłynęło na efektywność wykonania zadania. Nie stwierdzono również istotnych różnic w wartościach parametrów eye-trackingowych w przypadku analizy kodu czarno-białego i kolorowego.Pozycja Kompetencje wizualne w kształceniu informatycznym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Stolińska, Anna; Andrzejewska, MagdalenaUmiejętności percepcji, interpretacji i tworzenia materiałów wizualnych, wszechobecnych w zdominowanej cyfrowo rzeczywistości, stały się w ostatnich czasach przedmiotem zainteresowania wielu badaczy. W artykule omówiono wybrane aspekty związane z edukacją informatyczną i kompetencjami wizualnymi.Pozycja Using Eye-Tracking Technology for the Analysis of Students' Subjective Views on Usefulness of Chosen Physics Formulas(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Pęczkowski, Paweł; Błasiak, WładysławThis paper is the second part of research concerning students' view on usefulness of physics formulas. In the first part we examined subjective students' opinions on the usefulness of selected physics formulas from the school curriculum. No we concentrated on eye-tracking experiments. Students have assessed 16 of the most important physics formulas, chosen by physics teachers. For deeper understanding of student's choices on eye-tracking has been conducted. For 52 students divided on two groups: not participating in school competitions in physics and other natural sciences named “ordinary students” and participating in these competitions named “extraordinary students”, a relationship was observed between their eyes’ fixation time (divided into Area of Interest) on 16 displayed formulas and the frequency of recognizing these as useful. We compared also saccade duration time between these two groups of students. Physics contest winners found over 60% of these formulas useful, whereas the average students’ result was less than 30%. We observed a positive correlation between the number of eye-fixations on a given formula and the frequency of selection by the students as useful. Students that showed more interest in the selected subjects also perceived the areas of study presented by them to be much more useful to the society. It has also been concluded that the intention of choosing one’s profession within the area of a given subject depends on one’s interest in the subject.