Dydaktyka Informatyki T. 11 (2016)
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/1722
Przeglądaj
Przeglądanie Dydaktyka Informatyki T. 11 (2016) według Temat "digital exclusion"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Niedostatki podziału cyfrowego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Furmanek, WaldemarW społeczeństwie informacyjnym pojawiła się warstwa ekspertów technologii i robotników wiedzy. Obok niej pojawia się grupa NEET oraz grupa ludzi o niskiej kulturze informacyjnej. Rodzi to wyzwania dla dydaktyki informatyki.Pozycja Nowa stratyfikacja społeczna wskaźnikiem przemian cywilizacyjnych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Furmanek, WaldemarNowa fala przemian cywilizacyjnych generuje nowe społeczeństwo. Określane jest ono rozmaitymi terminami, w tym jako społeczeństwo cyfrowe, społeczeństwo wiedzy, społeczeństwo zero-jedynkowe. I to właśnie jest obiektem zainteresowania. Wykluczenie cywilizacyjne osób nieposługujących się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi dotyczy dużej warstwy społecznej. Rośnie w siłę warstwa kognitariuszy i robotników wiedzy. Obok niej pojawia się grupa NEET oraz grupa ludzi o niskiej kulturze informacyjnej. Rodzi to wyzwania dla dydaktyki informatyki.