Dydaktyka Informatyki T. 11 (2016)
URI dla tej Kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie Dydaktyka Informatyki T. 11 (2016) według Temat "digital exclusion"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyniki na stronie
Opcje sortowania
- PozycjaNiedostatki podziału cyfrowego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Furmanek, WaldemarW społeczeństwie informacyjnym pojawiła się warstwa ekspertów technologii i robotników wiedzy. Obok niej pojawia się grupa NEET oraz grupa ludzi o niskiej kulturze informacyjnej. Rodzi to wyzwania dla dydaktyki informatyki.
- PozycjaNowa stratyfikacja społeczna wskaźnikiem przemian cywilizacyjnych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Furmanek, WaldemarNowa fala przemian cywilizacyjnych generuje nowe społeczeństwo. Określane jest ono rozmaitymi terminami, w tym jako społeczeństwo cyfrowe, społeczeństwo wiedzy, społeczeństwo zero-jedynkowe. I to właśnie jest obiektem zainteresowania. Wykluczenie cywilizacyjne osób nieposługujących się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi dotyczy dużej warstwy społecznej. Rośnie w siłę warstwa kognitariuszy i robotników wiedzy. Obok niej pojawia się grupa NEET oraz grupa ludzi o niskiej kulturze informacyjnej. Rodzi to wyzwania dla dydaktyki informatyki.