Dydaktyka Informatyki T. 15 (2020)
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5828
Przeglądaj
Przeglądanie Dydaktyka Informatyki T. 15 (2020) według Temat "consequences of cyberbullying"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Nowe media w służbie człowieka czy źródło ułatwiania cyberprzemocy?(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020) Wysocka, EwaW artykule przedstawiono główne problemy związane z cyberprzemocą w grupie rówieśniczej: przejawy, formy, źródła i mechanizmy oraz konsekwencje cyberprzemocy. Autorka stawia tezę o ścisłym powiązaniu tradycyjnej przemocy i agresji oraz cyberprzemocy, wskazując jednocześnie, że nowe media nie stanowią samoistnego źródła zagrożenia dla rozwoju młodego pokolenia. Przywołując badania potwierdzające tę tezę, wnioskuje, że nowe media stanowią zagrożenie dla rozwoju młodzieży (poprzez ujawnianie się cyberprzemocy), jeśli występują pierwotne czynniki warunkujące tradycyjną przemoc i agresję rówieśniczą.