Polityka i Społeczeństwo nr 4(19)/2021
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/7408
Przeglądaj
Przeglądanie Polityka i Społeczeństwo nr 4(19)/2021 według Temat "election"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Political Marketing, or how to win elections?(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Rudnik, MariuszThe subject of the presented article is the problem of political marketing as a way to electoral victory. Marketing, promotion and advertising are useful instruments for achieving political goals. The ability to apply these means in practice is an expression of growing professionalism in the field of political knowledge. Marketing instruments are useful not only during election campaigns, but also in the everyday activities of political leaders, social institutions, political parties, trade unions and other participants in political life. This may concern the design and practical application of various political strategies, creating the image of a politician of a newly established political organisation, advertising to the public the government's policy of significant importance for the state or promoting the image of a country, city or region . In recent decades, election campaigns have taken on a permanent character, not being limited as before to the closed periods immediately preceding voting. Thus, knowledge of marketing has become more important in the political environments of modern countries. The adaptation of professional marketing techniques to the sphere of political action and the use of the potential of modern media have significantly influenced the way politics is conducted. The goals, methods and strategy of a political campaign are, in a sense, determined by the audience and the media. The American campaign model has become a model for many countries, especially those – like Poland – which have embarked on the path of democratic transformation after 1989.Pozycja Wybory parlamentarne w okresie pandemii COVID-19 na przykładzie Trynidadu i Tobago(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Piękoś, Karol; Hadała-Skóra, AnnaWybory, za pomocą których zbiorowy suweren dokonuje wyboru swoich przedstawicieli, są podstawowym sposobem kreowania składu poszczególnych organów władzy publicznej. W niniejszym artykule autorzy dokonali analizy przebiegu, a także skutków wyborów do Izby Reprezentantów przeprowadzonych 10 sierpnia 2020 r. w Trynidadzie i Tobago podczas światowej pandemii COVID-19. Wskazano również na liczne budzące niepokój wydarzenia, które dla współczesnych państw demokratycznych są sygnałem ostrzegawczym. Analiza prowadzi do konkluzji, że wybory przeprowadzone na Trynidadzie i Tobago ze względu na nietypową kampanię wyborczą można uznać za szczególne.