Słowo. Studia językoznawcze nr 15/2024
URI dla tej Kolekcjihttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/11379
Przeglądaj
Przeglądanie Słowo. Studia językoznawcze nr 15/2024 według Temat "children’s linguistic creativity"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Co o uczniach mówią ich przezwiska? – sposoby tworzenia przezwisk szkolnych. Analiza badań własnych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Zając, EwelinaPrzezwiska nie mają tradycji pisanej, są jednak trwale kojarzone z daną osobą i służą jej identyfikacji poza jej oficjalnym imieniem i nazwiskiem. W artykule omówiono przezwiska uczniowskie, które utworzone zostały od wyrazów pospolitych i nazw własnych (imion, nazwisk, chrematonimów). Materiał zebrano na podstawie badania ankietowego przeprowadzonego wśród 70 uczniów klas czwartych szkoły podstawowej w powiecie tureckim w województwie wielkopolskim. Zadaniem respondentów było podanie swoich pseudonimów i wyjaśnienie ich motywacji. Przedstawiona analiza dotyczy sposobów tworzenia przezwisk uczniowskich z uwzględnieniem technik słowotwórczych.