Kultura - Przemiany - Edukacja T. 11 (2022)
URI dla tej Kolekcjihttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/8977
Przeglądaj
Przeglądanie Kultura - Przemiany - Edukacja T. 11 (2022) według Temat "discipline"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Dyscyplina w klasie w codzienności szkolnej nauczycieli. Raport z badań(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Dusza, BożenaProblematyka dyscypliny w klasie jest istotnym elementem codzienności szkolnej. Dotyczy ona w równym stopniu nauczycieli, jak i uczniów i jest ważnym czynnikiem wpływającym nie tylko na efektywność kształcenia, ale też na atmosferę w klasie szkolnej. W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w grupie 529 nauczycieli ze szkół podstawowych z województwa podkarpackiego. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego oraz technikę ankiety. Wyniki badań wykazały, że problemy z dyscypliną w klasie są zjawiskiem powszechnym. Badani nauczyciele deklarują, że radzą sobie z nimi dobrze, przy użyciu różnorodnych metod i przy wsparciu innych nauczycieli, dyrekcji i rodziców. Poruszono też problem metod dyscyplinowania uczniów oraz przyczyn problemów z dyscypliną, identyfikowanych przez nauczycieli.