Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(25)2018
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4081
Przeglądaj
Przeglądanie Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(25)2018 według Temat "cechy osobowości"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Prokrastynacja i cechy osobowości u polskiej młodzieży w Austrii – wstępne doniesienie z badań(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Filipiak, SaraArtykuł stanowi wstępne doniesienie z badań nad cechami osobowości oraz tendencją do zwlekania u młodzieży narodowości polskiej mieszkającej i uczącej się w Austrii. Przebadano 106 osób w wieku od 12 do 18 lat. Porównano wyniki uzyskane w grupie młodszych adolescentów w wieku od 12 do 14 lat (N = 54) oraz w grupie uczniów w późnej adolescencji w wieku od 15 do 18 lat (N = 52). Wyniki wskazują na istotne różnice między analizowanymi grupami w zakresie behawioralnego aspektu prokrastynacji. Starsi uczniowie istotnie częściej charakteryzują się tendencję do odraczania codziennych zadań z powodu braku wiary we własne możliwości czy negatywnych przekonań na temat własnych kompetencji. Ujawniono także, iż starsi uczniowie charakteryzują się wyższą stabilnością emocjonalną oraz otwartością na doświadczenia. Młodsi uczniowie przejawiają z kolei istotnie wyższy poziom sumienności.