Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(18)2016
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2312
Przeglądaj
Przeglądanie Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(18)2016 według Temat "aptitude"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Umiejętność obserwacji i rysowania przez dzieci brył a uzdolnienia matematyczne(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Piwowarska, EwaPodejmowane od drugiej połowy XIX w. problemy badawcze rozwiązywane za pomocą narzędzia badawczego, jakim był rysunek, dotyczyły wielu obszarów życia, w tym edukacji plastycznej i matematycznej. Ważną kwestią postępowania badawczego stało się ustalenie zależności między zdolnościami matematycznymi dzieci a umiejętnościami odtwarzania kształtów obserwowanych przedmiotów. Postawiony problem dotyczył różnic istniejących między rysunkami brył (sześcian, ścięty stożek), wykonanych przez 8–9-letnie dzieci o różnym poziomie uzdolnień matematycznych (bez wyraźnych uzdolnień matematycznych i o takowych). Na podstawie wskazań nauczycieli odnoszących się do uzdolnień matematycznych uczniów wyodrębniono dwa zestawy prac plastycznych obrazujących obserwowane bryły, a ich analiza pozwoliła określić wstępne ustalenia przeprowadzonych badań o charakterze pilotażowym.