Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autora

Przeglądanie według Autor "Uberman, Marta"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Nauczanie prac ręcznych dziecka w myśli pedagogicznej i metodycznej pierwszej połowy XX wieku
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Uberman, Marta
    Problematykę nauczania prac ręcznych dziecka traktuje się dzisiaj jako zamknięty rozdział pedagogicznej refleksji funkcjonującej poza obszarem codziennej praktyki edukacyjnej. Jakby zapomniano o tym, że działanie jest pierwotną formą myślenia i że umysł dziecka rozwija się na podstawie jego działalności i z niej wyrasta. Zagadnienie nauczania prac ręcznych dziecka w pierwszej połowie XX w. podjęli m.in. Key (1928), Przyłuski (1906), Andruchowicz (1924) i Maćkowiakowie (1938). Ich poglądy łączy wspólna idea nauczania prac ręcznych dziecka.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Obrazowanie figuratywne dziecka
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021) Uberman, Marta
    Przedmiotem pracy jest samorzutna twórczość plastyczna dziecka, w jej najbardziej wyrazistej formie – rysunku, od momentu pierwszej uchwyconej bazgroty, aż do ilustracji o cechach realistyczno-naturalistycznych, od wczesnego dzieciństwa do początków wieku dorastania. Celem pracy jest próba wzbogacenia dotychczasowej wiedzy o rozwoju plastycznym dziecka o kontekst pedagogiczny i uczynienia jej bardziej przydatną dla praktyki edukacyjnej. Problematyka badawcza pracy koncentruje się wokół zagadnień dotyczących rozwoju wartości wizualnych formy plastycznej w twórczości plastycznej dziecka. Celem badań - wskazanie ważnych dla praktyki edukacyjnej tzw. momentów przełomowych, uwidaczniających się w formie plastycznej dziecięcych rysunków (najbardziej czytelnych pod względem empirycznym) ważnych – podkreślam – dla rozwoju plastycznego, poznawczego i percepcyjno-motorycznego dziecka.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Zajęcia rękodzielnicze w elementarnej edukacji dziecka trzeciej dekady XX wieku i drugiej dekady XXI wieku
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Uberman, Marta
    Celem opracowania jest próba zwrócenia uwagi na niepokojące z pedagogicznego punktu widzenia zjawisko obniżającego się poziomu zręczności manualnej dziecka. Przyczyn zaistniałej sytuacji jest prawdopodobnie wiele, przypuszcza się, że w dużym stopniu do takiego stanu rzeczy przyczynił się dominujący w edukacji intelektualizm i wszechobecna technizacja z jednej strony, a z drugiej – brak pedagogicznego zainteresowania zajęciami rękodzielniczymi.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość