Przeglądanie według Autor "Szumna, Dorota"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Aktywny uczeń na I etapie edukacyjnym – od idei do codziennych wyborów zawodowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Szumna, DorotaEdukacja wczesnoszkolna, mimo zachodzących powoli zmian, to wciąż etap zdominowany przez transmisyjny model nauczania oparty na nauczycielskim przekazie gotowych treści. Wprowadzenie do codziennych zajęć rzeczywistej intelektualnej aktywności uczniów nie wydaje się tak trudne i obciążające, jak to czasem deklarują nauczyciele. Można np. zacząć od wyrównania proporcji w zakresie stosowanych metod (opartych głównie na aktywności nauczyciela i na aktywności uczniów), a przy tym postawić na zadania będące wyzwaniami dla uczniów.Pozycja Kompetencje językowe przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie prac dyplomowych)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Szumna, Dorota; Kalandyk, MariuszCelem niniejszego artykułu jest przedstawienie poziomu językowych kompetencji studentów – przyszłych nauczycieli. Autorzy pokazują przykłady błędów, które pojawiają się w pracach dyplomowych studiujących. Zwracają uwagę na skutki ujawnionych usterek w komunikowaniu wyników prowadzonych badań oraz na efekty błędnych użyć określonych struktur językowych mających swe czysto komunikacyjne i kulturowe konsekwencje. Postulują zmiany w sposobie myślenia o roli nauki o kulturze języka w programach studiów pedagogicznych.Pozycja Młodzież licealna o swoich umiejętnościach uczenia się (na przykładzie badań w szkołach rzeszowskich)(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Szumna, DorotaArtykuł prezentuje wyniki badań poświęconych uczeniu się młodzieży, przeprowadzonych przez autorkę wśród uczniów kończących liceum ogólnokształcące. Badania sondażowe pozwoliły zebrać informacje o nastawieniu i motywacji do uczenia się i nabywania wiedzy przez licealistów oraz poziomie ich umiejętności w tym zakresie.