Przeglądanie według Autor "Steliga, Anna"
Aktualnie wyświetlane 1 - 20 z 32
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Caravaggio i inni mistrzowie. Arcydzieła z kolekcji Roberta Longhiego w Zamku Królewskim w Warszawie(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Steliga, AnnaPozycja Do czysta II / Międzynarodowy Projekt Artystyczno-Naukowy MARINA ABRAMOVIĆ. WOLNOŚĆ ABSOLUTNA, Galeria Instytutu Sztuk Pięknych UR im. Prof. W. Kotkowskiego, Rzeszów, Polska(2021) Steliga, AnnaPraca Do czysta II została zaprezentowana (z reprodukcją do monografii) na wystawie zbiorowej zatytułowanej Międzynarodowy Projekt Artystyczno-Naukowy MARINA ABRAMOVIĆ. WOLNOŚĆ ABSOLUTNA. Wystawa jest częścią dużego projektu realizowanego w latach 2019–2021. W projekcie brało udział 135 artystów z Polski, Portugalii, Hiszpanii, USA, Ukrainy, Słowacji, Danii i Belgii, którzy prezentowali 170 prac. Wystawa w Rzeszowie to pierwsza z cyklu wystaw, gdzie zaprezentowano 52 prace. Jednym z elementów projektu jest dwutomowa recenzowana monografia.Pozycja European Federation of Art Therapy (EFAT) i międzynarodowa konferencja Speaking Through Art – Languages of Art Therapy in Europe(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Bugajska-Bigos, Iwona; Steliga, AnnaPozycja Hasior Assemblage. Międzynarodowy Projekt Artystyczny, Zakopane(Wydział Sztuki UR, 2017-12) Steliga, AnnaPozycja Ile jest sztuki w terapii przez sztukę? Wielogłos specjalistów o teoretyczno- -praktycznych aspektach arteterapii(Wydział Sztuki UR, 2018-12) Steliga, AnnaCreation has been inextricably connected with human activity. Therefore we can, and even should, call every human a creator. These considerations have been narrowed down to a group of artists with mental disorders. Schizophrenics create as a result of their own creative needs, but also as part of art therapy. This article includes a series of opinions on art therapy: reflections on mutual relations of art and therapy voiced by experts, i. e. psychiatrists, visual artists, pedagogues, art teachers, special needs educators and art psychologists. The text also discusses the fields of art which are most frequently used in art therapy. i. e. drawing and painting. The artwork of people with mental disorders shows their mental state, presents their inner world, and art therapy can help them to improve the communication with the outer world and with themselves.Pozycja Ilustratorki. Analiza wybranych przykładów ilustracji artystycznie wartościowej we współczesnej polskiej książce dziecięcej(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019-12) Steliga, AnnaThe issue of illustrations in children’s books often comes up in all sorts of publications, at conferences and exhibitions. Therefore it is worth raising the topic of artistically valuable Polish illustrations, which are accessible to the child and have a positive effect on its development. Illustrations shape the aesthetic taste of the child. A properly made picture book makes an integral whole, where the text is inseparable from the image, creating unity. This gives the child an opportunity to have a fuller sense and deeper understanding of what the book is about. The article presents the works of such illustrators as: Ewa Kozyra-Pawlak, Anna Niemierko, Grażka Lange, Elżbieta Wasiuczyńska, Małgorzata Bieńkowska and Marta Ignerska, demonstrating the important role of illustrations in contemporary Polish children’s books.Pozycja Jak „czytać” dzieło sztuki plastycznej?(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Steliga, AnnaEducation through art is one of the most important and necessary forms of knowledge and human experience. A work of art is a result of the creator’s artistic activity, an objectification of his design and it includes a series of activities. This article discusses the core curriculum for the subject of fine arts, the basic categories of fine arts’ works, and also presents examples of analyses of painting artworks.Pozycja Język nauki językiem sztuki / Centrum światów jest tutaj. Interdyscyplinarny projekt artystyczno-naukowy, instalacje w przestrzeni miejskiej, Przemyśl, Polska(2019) Steliga, AnnaPartnerami interdyscyplinarnego projektu w przestrzeni miejskiej Centrum światów jest tutaj byli: Goethe Institut w Krakowie oraz przemyskie stowarzyszenia społeczne: Towarzystwo Przyjaciół Nauk, Towarzystwo Ulepszania Miasta, Związek Ukraińców w Polsce, a także GSW w Przemyślu i Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej. Projekt jest połączeniem działań artystycznych i naukowych. Celem efemerycznych działań artystycznych w przestrzeni miejskiej były próby rekonstrukcji atmosfery wielokulturowości, która była charakterystyczną cechą Przemyśla z początku XX wieku. Także refleksja nad kształtowaniem się osobowości młodych kobiet, mających ambicje naukowe i artystyczne, w tym czasie i dzisiaj. Przypomnienie kulturotwórczej roli w historii kobiet pochodzących z Przemyśla lub związanych z tym miastem, m.in.: Helen Deutsch, Ołeny Kulczyckiej i Marii Orwid. W projekcie brało udział 28 zaproszonych artystów. Kuratorkami projektu są Jadwiga Sawicka i Lila Kalinowska.Praca Język nauki językiem sztuki to instalacja zaprezentowana w siedzibie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, a składająca się z ok. 100 papierowych elementów, które powstały z przekształcenia wysoko punktowanych artykułów naukowych autorki w alternatywne dekoracje choinkowe wykorzystując kontrast z automatycznie rozpoznawalną symboliką świąteczną.Pozycja Kalendarium 2019(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Steliga, AnnaPozycja KARTKA z 1998, GDY W CIĄŻY PISAŁAM WIERSZE… / Międzynarodowa Wystawa Obrazy inspirowane życiem i twórczością Nikifora i Violi Berki, Muzeum Okręgowe, Nowy Sącz, Polska(2021) Steliga, AnnaPraca Kartka z 1998, gdy w ciąży pisałam wiersze… została zaprezentowana (z reprodukcją do katalogu) na wystawie zbiorowej zatytułowanej Międzynarodowa Wystawa Obrazy inspirowane życiem i twórczością Nikifora i Violi Berki w Muzeum Okręgowym w Nowym Sączu. W międzynarodowym projekcie brało udział 56 artystów z Polski, Węgier, USA, Ukrainy i Austrii, którzy prezentowali 75 prac. Wystawa zrealizowana w ramach programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Promocja kultury polskiej za granicą – Z Nikiforem na Węgry – Z Violą Berki do Polski”.Pozycja Łódzki street art i Fundacja Urban Forms(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Steliga, AnnaPozycja Mały Uniwersytet Rzeszowski. Czyli o tym, jak za MUR-em dzieciaki sznurem(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Steliga, AnnaPozycja Marina Abramović. Wolność absolutna. Międzynarodowy Projekt Artystyczno-Naukowy(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Bugajska-Bigos, Iwona; Sawicka, Jadwiga; Steliga, AnnaPozycja Marina Abramović. Wolność absolutna. Międzynarodowy Projekt Artystyczno-Naukowy(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Sawicka, Jadwiga; Steliga, AnnaPozycja Między kolektywizmem a indywidualizmem – awangarda japońska w latach 50.i 60. XX wieku w warszawskiej Zachęcie(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Steliga, AnnaPozycja Międzynarodowy projekt artystyczno-naukowy FRIDA. INTROSPEKCJE(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019-12) Steliga, AnnaPozycja Noty o autorach(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Steliga, AnnaPozycja O publikacji Hasior-Assemblage 2016(Wydział Sztuki UR, 2018-12) Steliga, AnnaPozycja O publikacji WARHOL. POP KONTEKSTY 30 lat później(Wydział Sztuki UR, 2018-12) Steliga, AnnaPozycja OKAP-owa miłość do sztuki. O Ośrodku Kulturalnej Animacji Podwórkowej(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021-12) Steliga, Anna