Przeglądanie według Autor "Pawnik, Wojciech"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Anomia jako instrument poszerzania obszaru i zakresu władzy, marginalizacji i wykluczenia(MITEL, 2004-06) Pawnik, WojciechHipoteza przedstawia , dlaczego postęp makrospołeczny może być taki, że w przedstawionej analizie dotyczącej pytań dotyczących indywidualnych oczekiwań próba odpowiedzi nie ma zmian i w polsce zbiorowe podmioty publicznych etapów. Praca dyplomowa jest możliwym wyjaśnieniem stanu rzeczy obecnej na temat poszerzenia obszaru i zakresu władzy społecznej klasy politycznej i nie ma na celu powrót niepodległość aparatury administracyjnej . i utworzyć, że proces, który przedstawia element najszerszego zjawiska i wyniku społecznego, zjawisko globalizacji jest to, że. It stymuluje segregację trójwymiarową, separację, a także wykluczenie. It prowadzi do marginalizacji, zniechęcania lub frustracji. It staje się o preferowanym miejscu w obszarze społecznym światowego ładu dominującego konkursu sposób.Pozycja Konstruowanie porządku wolnorynkowego w Polsce – aspekt społeczny(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2009-12) Pawnik, WojciechAutor stawia tezę, że dominująca dziś w Polsce idea konstruktywizmu (jako odmiany socjotechniki) realizowana w formie swoistego mainstream economics petryfikuje i konserwuje zarazem brak spójnej i powszechnie akceptowanej wizji porządku ustrojowo-gospodarczego. Uzasadnieniem powyższej tezy może być przypadkowość pojawiających się rozwiązań w wymiarze instytucjonalno-prawnym i organizacyjnym, czego przykładem jest choćby dyskutowane obecnie, choć wyabstrahowane z kontekstu kulturowego pojęcie innowacyjności, które w czasach dominacji techniki i technologii nad kulturą nabiera szczególnego echnokratycznego charakteru. Celem prezentowanej analizy jest identyfikacja podstawowych ograniczeń metodologicznych paradygmatu konstruktywistycznego oraz charakterystyka jego społecznych konsekwencji, a także propozycja konieczności uwzględnienia podejścia interpretatywno-jakościowego, jako pełnoprawnej orientacji teoretyczno-metodologicznej w analizie zjawisk gospodarczych oraz identyfikacji oczekiwań i potrzeb społecznych.Pozycja Podmiotowość w organizacji – fakt społeczny czy postmodernistyczny postulat?(MITEL, 2006-12) Pawnik, WojciechCelem tej analizy jest próba odpowiedzi na pytanie, czy dążenie do samoregulowania, zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i grupowym, znajduje odzwierciedlenie w strukturze, charakterze i dominujących formach życia organizacyjnego w Polsce. Te dominujące formy są niewątpliwie nowoczesnymi korporacjami transnarodowymi, legitymizowanymi przez ich niepodważalny sukces gospodarczy. Atrakcyjna pod względem skuteczności perspektywa upowszechniania odpowiada obecnie dominującemu kryterium maksymalnego zysku – lub, aby być bardziej neutralne i poprawne politycznie – maksymalnego zwiększenia korzyści dla klientów. Dlatego, choć ludzie są największym kapitale organizacji, w tej perspektywie nadal są postrzegani jako media generujące zyski, generujące koszty i przychody. Żądanie całościowego postrzegania podmiotów życia społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeby samorealizacji w organizacjach formacyjnych, jest zaspokajane przez dostępną subiktywizm, choć na przykład pojęcie księgowości zasobów ludzkich zastępuje się pojęciami pomiaru kapitału intelektualnego, i zarządzanie zasobami ludzkimi – zarządzanie kapitału intelektualnego. W procesie społecznym o podmiotowej sekwencji twórczej i strukturalnej determinacji na poziomie organizacji, dominującą jest struktura hierarchiczna zrazelowana symbolicznym kreowaniem rzeczywistości.Pozycja Polacy w świecie technopolu – między społecznym dziedzictwem erozji etosu pracy a innowacją organizacyjną Fredericka Winslowa Taylora(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2010) Pawnik, WojciechCelem przeprowadzonej analizy jest próba identyfikacji znaczenia wymiaru życia religijnego współtworzącego w Polsce kulturowy kontekst otoczenia organizacji, a tym samym – potencjalnie kształtującego postawy wobec środowiska pracy i pracy jako takiej. Autor stawia tezę, iż obserwowana współcześnie w Polsce jego całkowita nieobecność w wymiarze aktywności zawodowej jest efektem dwóch czynników: 1. społecznego dziedzictwa erozji etosu pracy, 2. żywiołowej adaptacji przypadkowej innowacji organizacyjnej Fredericka Winslowa Taylora o globalnych konsekwencjach kulturowych. Przedstawiona hipoteza nie jest konsekwencją teorii akcentujących prostą zależność między modernizacją a sekularyzacją. Obserwowana we współczesnej Polsce „nieobecność” religijnego wymiaru egzystencji człowieka w organizacjach utylitarnych jest konsekwencją społecznego dziedzictwa erozji etosu pracy oraz żywiołowo rosnącego uprzedmiotowienia aktorów życia organizacyjnego w wymiarze globalnym.Pozycja Problem kompetencji innowacyjnych w kontekście systemu edukacyjnego w Polsce(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Pawnik, WojciechJeszcze nie tak dawno w warunkach gospodarki europejskiej innowacyjność można byłoby nazwać zapomnianym paradygmatem zmiany społecznej (podobnie jak zaufanie lub przedsiębiorczość). Obecnie jest to jedno z najczęściej powtarzanych pojęć nie tylko w obszarze szeroko rozumianych nauk ekonomicznych, ale również socjologii, antropologii oraz psychologii. Nazywam go zapomnianym paradygmatem zmiany. W artykule stawiam tezę, iż zjawisko innowacyjności w Polsce jest uwarunkowane systemem edukacji, globalnymi konsekwencjami Internetu oraz kontekstem kulturowym.