Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autora

Przeglądanie według Autor "Klimkowska, Regina"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Przemysł samochodów osobowych w Polsce i jego uwarunkowania w latach transformacji systemowej 1990–2014
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Klimkowska, Regina
    Autorka napisała artykuł o jednym z aspektów transformacji ekonomicznej w Polsce w latach 1990–2014. Przedstawia zmiany w polskim przemyśle samochodów osobowych i w jego otoczeniu w czasie okresu transformacji. Najpierw opisuje politykę przemysłową i dzieli ja na różne typy. Następnie opierając się na wielu danych statystycznych określa wielkość i strukturę przemysłu samochodów osobowych w Polsce. Wielką zaletą tego referatu jest wyjaśnienie, dlaczego Polska straciła swój przemysł samochodów osobowych, bo obecnie istniejący jest – zagranicznym przemysłem samochodów osobowych w Polsce. Ogromne wrażenie robi analiza prezentująca, jak wielki sukces w przemyśle samochodów osobowych odniosły Korea Płd. i Chiny.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Psychologiczne uwarunkowania decyzji zakupu samochodów luksusowych
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2009-12) Klimkowska, Regina
    Autorka w swym artykule koncentruje się na przedstawieniu rynku samochodów luksusowych. Rynek samochodów luksusowych jest segmentem rynku nowych samochodów osobowych w Polsce. Możemy zobaczyć znaczący spadek sprzedaży nowych samochodów od roku 1999 aż do dzisiaj. W 1999 r. sprzedano ok. 640 000 nowych aut, a w 2007 r. tylko 293 300. Całkiem nowym zjawiskiem jest rynek nowych samochodów luksusowych. Sprzedaż na rynku nowych samochodów luksusowych systematycznie wzrastała. W 2000 r. wynosiła 4800 aut, w 2007 r. sprzedano już ok. 16 000 luksusowych aut. Artykuł prezentuje najważniejsze czynniki psychologiczne determinujące ten rynek.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Rynek samochodów osobowych luksusowych w latach 2006–2013 w Polsce jako rosnący segment rynku samochodów osobowych
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Klimkowska, Regina
    Artykuł poświęcony jest rynkowi samochodów luksusowych w Polsce. Analizę swoją autorka rozpoczyna krótkim przedstawieniem idei równości w aspekcie ekonomicznym. Następnie poświęca uwagę efektowi nierówności ekonomicznych, m.in. ludziom bogatym określanym też jak klasa wyższa. Przedstawia kryteria wyodrębnienia, a także finansowe aspekty przynależności do klasy wyższej. Następnie zapoznaje czytelnika z wciąż rosnącym w Polsce rynkiem bardzo drogich samochodów luksusowych. Z rozważań autorki wynika, że głównym motywem zakupu samochodów luksusowych – oczywiście poza podstawową funkcją samochodu – jest funkcja prestiżowa, symboliczna.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość