Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autora

Przeglądanie według Autor "Hermaniuk, Tomasz"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Quality of Educational Services as a Determinant of Regional Economy Development
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2012) Hermaniuk, Tomasz
    Contemporary socio-economic environment puts higher demands of university graduates. In addition, common access to education at the university level, a large number of entities competing for acquisition candidates and the growing expectations of current and future students make it becomes increasingly important to offer educational services at the high level of quality. To meet these circumstances, universities are reaching for professional marketing and quality assurance tools. In order to match the offer to the customer’s requirements, it is necessary to carry out a systematic measurement of expectations and the extent of their current implementation. Powerful tool, useful in the diagnosis of this condition is the SERVQUAL method, the main idea of which focuses on comparing the customer’s expectations with services received. As a result of this comparison, it becomes possible to identify major gaps and disparities in relation to the expected values and received by the customer. The article presents the results of the research on the satisfaction level of students of the Faculty of Economics, University of Rzeszow carried out using the method of SERVQUAL.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Rola systemów zarządzania jakością zgodnych z normą iso 9000:2000 w rozwoju kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa
    (MITEL, 2005-12) Hermaniuk, Tomasz
    W przeszłości przedsiębiorstwo było postrzegane jako suma tworzących je składników materialnych – budynków, maszyn, środków transportu, itp. W centrum zainteresowania zarządu znajdował się kapitał rzeczowy i finansowy. Obecnie podejście to coraz częściej jest weryfikowane na korzyść kapitału intelektualnego, stającego się kluczowym zasobem organizacji. Każdy pracownik posiada określone cechy umożliwiające mu wniesienie własnego udziału w lepsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Niezwykle istotna jest w tym kontekście rola i zaangażowanie menedżerów, którzy potrafią wykorzystać ten potencjał, tworząc odpowiednie warunki środowiska oraz motywując zespół w celu wzmocnienia kapitału intelektualnego organizacji. Przedsiębiorstwo ma do swojej dyspozycji szereg technik, narzędzi i procedur zarządzania. Jednakże ani one, ani posiadane środki materialne nie są w stanie zapewnić zwiększenia konkurencyjności organizacji. Zaawansowane metody i techniki zarządzania mogą być z łatwością kopiowane. Zasoby materialne, finansowe oraz nowoczesne technologie są niewiele warte bez ludzi, którzy potrafią sprawnie funkcjonować w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i wykorzystać je w efektywny sposób. Jedynie organizacje, które posiadają zdolność do wykorzystania i rozwijania potencjału ludzkiego – np. poprzez rozwój kultury organizacyjnej, zwiększenie kompetencji i lojalności pracowników – będą mogły uzyskać trwałą przewagę konkurencyjną. Kluczem do sukcesu jest zatem stworzenie środowiska, w którym jednostkowy i zespołowy rozwój jest odpowiednio stymulowany i realizowany. W tym aspekcie wdrażanie i stosowanie rozwiązań opartych na normach serii ISO 9000:2000 wydaje się być jak najbardziej celowe i wskazane.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    The Quality of Insurance Services Package in the Opinion of Direct Purchase Insurance Customers
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Hermaniuk, Tomasz
    The market of financial services, including insurance services is a subject of dynamic transformations. The core essence of insurance and their economic and social importance, has remained unchanged for a very long time. However, the circumstances of functioning of the insurance companies are constantly changing. Since the beginning of political changes in Poland, that is, since 1990, many new insurance companies have emerged on the national market. Their growing number contributed to increased competition, and thus, to modification of marketing strategies employed by them. These changes relate in particular to two areas. The first area is the pricing policy, while the second concerns the forms of distribution of insurance services. The intense competition for customers associated with the market penetration forces companies to reduce prices. This in turn requires searching for ways to reduce operating costs of the enterprises. One of them is the cost associated with maintaining permanent business facilities and their staff. Therefore, for several years on, most companies has aimed to curb these costs. The distribution of insurance products through electronic channels is now a rapidly expanding phenomenon in Poland. Modern communication tools are not only a convenient and accessible source of information about insurance products, but they also provide the ability to compare different offers. On the other hand, they are increasingly becoming an effective tool used to sell insurance policies. This article presents the results of studies assessing the selected quality aspects of insurance companies in the opinion of customers using the Direct Purchase Insurance services.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość