Przeglądanie według Temat "telework"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Karta pracy w modelu teleworkingu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Trziszka, MichałCelem pracy jest analiza zasadności wprowadzenia kart pracy wśród pracowników realizujących swoje zlecenie poza biurem. W pracy postawiono tezę, że korzystanie z tej formy kontroli wypełniania obowiązków pracowniczych poza siedzibą przedsiębiorstwa, wpływa pozytywnie na ocenę jakości pracy wykonywanej zdalnie. Analizie poddano bieżący stan polskiego rynku pracy, zdefiniowano pojęcie karty pracy i sformułowano korzyści płynące z jej zastosowania. Autor pracy pt. „Karta pracy w modelu teleworkingu” zwrócił uwagę na znaczenie motywowania pracowników wykonujących swoje obowiązki zdalnie. Udowodnił, że nadeszła era pracy zdalnej, będącej efektem zmian, do których doszło w otoczeniu biznesowym, technologicznym i kulturowym. Nowy trend wiąże się z koncepcją work management, która polega na wykorzystaniu mobilności w koordynacji projektów realizowanych na odległość. Badania polegające głównie na obserwacji dowiodły, że połączenie telepracy ze skutecznym systemem oceny i kontroli pozwala na wytypowanie osób posiadających predyspozycje do realizacji kolejnych zadań w trybie zdalnym oraz zarządzanie pracownikami w zgodzie z ich osobistymi uwarunkowaniami i preferencjami. Autor pracy doszedł do wniosku, że kontakt pracodawcy z pracownikiem za pośrednictwem Internetu i telefonu to za mało, aby uzyskać wszystkie informacje dotyczące przebiegu realizowanych zadań. Karty pracy zapobiegają zmniejszaniu rzeczywistego czasu pracy i spadku wydajności w porównaniu z pracownikami biurowymi. W związku z tym prowadzenie kart pracy to rozwiązanie będące motywatorem do wypełniania obowiązków w należyty sposób. Korzyścią dla pracodawcy jest przede wszystkim możliwość rozliczenia zatrudnionej osoby na podstawie zapisów zawartych w kartach pracy.Pozycja Telepraca - nowoczesna, elastyczna forma zatrudnienia i organizacji pracy. Szansa czy zagrożenie?(Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, 2013) Szluz, BeataIn the era of globalization and an information soci ety we have to deal with changes in our approach to the issue of work. More and more it is becoming a service which is based on the use of modern information technology. One at ypical form of performing work is telework. Telecommuting refers more specifically to work undertaken at a location that reduces commuting time. Major advantages for the employe r are access to an expanded labor supply, a means of hiring part-time staff for cycli cal work, and increased employee productivity. The primary advantages of home telework for the employee are the flexibility it brings to work, increased personal productivity, co st and time savings for able-bodied employees, and a job opportunity for the homebound. Home office workers can be classified into distinct groups. The typical employees current ly home teleworking are: self-disciplined full-time clerical women seeking income at reduced personal expense managerial and professional mothers wanting to nurture young children without dropping completely behind in their careers; and male managers or professionals w ho value the part-time integration of work and family life more than they do competition for further advancement in their organizations. Data support a generalized model of home t eleworkers as individuals who will move in and out of part- or full-time work in home offices for intermittent or longer periods of time, as personal situations change. The origin and formation of the telework definition, its classifications, and the pros and cons in both individual and social dimensions are shown in the article.Pozycja Zmiany w obszarze prawa pracy w wyniku epidemii COVID-19 w Polsce. Wybrane zagadnienia(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Bentkowska-Furman, IzabelaNiniejszy artykuł dotyczy zmian w zakresie prawa pracy wynikających z wprowadzenia stanu epidemii, które wprowadzają nowe uregulowania w sferze obowiązków i uprawnień zarówno pracodawców, jak i pracowników, w tym w szczególności uregulowania prawne dotyczące tzw. pracy zdalnej. Artykuł dotyczy najważniejszych rozwiązań z punktu widzenia ochrony pracowników w miejscu pracy: obowiązku pracodawcy zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz wprowadzenia środków, które można zastosować w celu ograniczenia prawdopodobieństwa zarażenia COVID-19. Służy temu m.in. nowa instytucja, tzw. praca zdalna. Rozwiązanie, jakim jest świadczenie pracy w formie pracy zdalnej, nie było dotychczas uregulowane w polskim systemie prawa. Jedyna regulacja zawarta w kodeksie pracy, czyli telepraca, wykazuje znaczne różnice i nie jest tożsamym pojęciem.