Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "teacher's professional development"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W POWIECIE PUŁAWSKIM W LATACH 1999 – 2016
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2021-04-30) Baracz, Anna
    Przedmiotem prezentowanej pracy jest doskonalenie zawodowe nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych w powiecie puławskim w latach 1999 – 2016. Doskonalenie zawodowe nauczycieli w powiecie puławskim nie było dotychczas przedmiotem opracowań naukowych, ani żadnych innych publikacji. Dla celów niniejszej pracy analizie poddano akty prawne (ustawy, rozporządzenia, uchwały) dotyczące badanego obszaru, sprawozdania, raporty, diagnozy prowadzone w PCDZN w Puławach, materiały obrazowe (zdjęcia). Wielu informacji dostarczyły publikacje OKE, GUS oraz materiały znajdujące się w Wydziale Edukacji Starostwa Powiatowego w Puławach. Jednak najważniejsze okazały się materiały źródłowe pochodzące z archiwów PCDZN. Celem teoretycznym badań była prezentacja sytemu doskonalenia zawodowego nauczycieli w powiecie puławskim w latach 1999 - 2016. Zamierzeniem badawczym było rozpoznanie i opis uwarunkowań istniejącego systemu na określonym obszarze w aspekcie historycznym, terytorialnym, oświatowym. Celem praktycznym prowadzonych badań było określenie obszarów w zakresie doskonalenia nauczycieli w powiecie puławskim wymagających zmiany lub poprawy. Metodą badawczą przyjętą w niniejszej pracy była monografia pedagogiczna uzupełniona metodą sondażu diagnostycznego.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Obserwacja klasowa jako narzędzie kompetencyjnego wspierania nauczyciela – doświadczenia polskie i wybranych krajów Unii Europejskiej
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Bluszcz, Justyna
    Jedną z bardziej skutecznych form inicjowania zmian kompetencji nauczyciela może być obserwacja – zarówno przyjmująca postać hospitacji, jak i obserwacji koleżeńskiej – zwieńczona rzeczową informacją zwrotną (superwizja). Ten rodzaj procesu wspierania kompetencyjnego nauczyciela potrzebuje m.in. przemyślanego narzędzia, dzięki któremu obserwator będzie mógł konstruktywnie odnieść się do wielu aspektów pracy nauczyciela. Doświadczenia polskie i wybranych krajów Unii Europejskiej pokazują, że konstrukcja narzędzi kompetencyjnego wsparcia nauczyciela mimo wspólnych elementów różni się ze względu na specyfikę i miejsce pracy nauczyciela oraz poziom kompetencji zawodowych. Dodatkowo narzędzia, uwzględniając różne interesy polityki zarządzania szkołą, powinny być starannie przemyślanym konstruktem. Doskonalenie tego narzędzia nie jest jednorazowym aktem. Analiza narzędzi hospitacji/obserwacji z różnych krajów Unii Europejskiej z perspektywy kluczowych celów ewaluacji pracy nauczyciela doprowadza do ukrytej konstatacji, że obserwowany nauczyciel odnosi większe korzyści w rozwoju zawodowym, gdy obserwacja jest bardziej życzliwym partnerskim doradzaniem niż przykrą inspekcją przestrzegania procedur nauczania przez nauczyciela. Dotyczy to nauczycieli na każdym etapie rozwoju zawodowego.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość