Przeglądanie według Temat "school children"
Aktualnie wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Is valgus foot always flat? The longitudinal arch of the foot and hindfoot valgus in 10–12 year-olds(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Jankowicz-Szymańska, Agnieszka; Wódka, Katarzyna; Mikołajczyk, EdytaIntroduction. Flat foot is still a controversial topic. As of yet, there are no unified definitions of this deformation. Aim. To assess the correlation between the longitudinal arch of the foot and hindfoot valgus in school-age children. Material and methods. A total of 362 pupils, 183 girls aged 10.96 ± 0.78 yrs and 179 boys aged 10.89 ± 0.78 yrs, participated in the study. Their height and weight were measured and their Body Mass Index (BMI) weight status was categorized. The Arch Index (AI) was used to assess the longitudinal arch of the foot. Hindfoot valgus was measured by a goniometer and defined as the angular deviation between the tibial anatomical axis and the calcaneus longitudinal axis. Results. About 1/3 of the participants had hollow feet and about a fifth of them had flat feet. No correlations between the longitudinal arch of the foot and the hindfoot valgus were discovered; however, a correlation between excessive weight and the longitudinal flat foot was revealed. No correlations between BMI and hindfoot malalignment were found. Conclusion. Hindfoot valgus was prevalent in a considerable proportion of boys and girls with the flat, normal and hollow foot. Therapeutic correction of valgus feet should be varied and should depend on the quality of the longitudinal arch of the foot.Pozycja Rozumienie zagadnień fizycznych przez uczniów szkoły podstawowej a wykorzystanie narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych.(Uniwersytet Rzeszowski, 2024-07-02) Semków-Nędza, BeataWspółczesny świat naznaczony jest ciągłymi przeobrażeniami w wielu dziedzinach życia. W bardzo szybkim tempie postępuje rozwój technologii cyfrowej. W związku z zachodzącymi zmianami zmienili się uczniowie, których potrzeby edukacyjne różnią się zdecydowanie w porównaniu z wcześniejszymi pokoleniami. Przed trudnym zadaniem zostali postawieni nauczyciele fizyki, gdyż ciągłe przeobrażenia, cyfryzacja polskiej szkoły zostały skonfrontowane z procesem nauczania-uczenia się fizyki. Wśród proponowanych rozwiązań przystosowania procesu nauczania-uczenia się fizyki do wymogów współczesności i odbioru świata przez dzisiejszych uczniów znajduje się włączenie narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) do procesu kształcenia. Celem głównym badań było określenie różnic, jakie występują w rozumieniu zagadnień fizycznych przez uczniów klas 7 i 8, które są efektem zastosowania narzędzi TIK, w porównaniu z kształceniem tradycyjnym, na przykładzie dwóch wybranych działów fizyki: „dynamika” w klasie 7, „drgania i fale” w klasie 8. Eksperyment pedagogiczny przeprowadzony był w roku szkolnym 2022/2023. Badaniem objęto 295 uczniów szkół podstawowych, odpowiednio 122 uczniów klas 7 oraz 173 uczniów klas 8. Zagadnienia fizyczne poruszane podczas lekcji fizyki zostały podzielone na cztery poziomy rozumienia. W pracy przedstawiono dokładną analizę każdego poziomu rozumienia i różnic występujących w rozumienia na danym poziomie, wynikających z włączenia narzędzi TIK do procesu kształcenia lub prowadzenia lekcji bez tych narzędzi. Otrzymane wyniki rozumienia były zależne od analizowanego poziomu rozumienia, wybranego zagadnienia fizycznego oraz analizowanej klasy.