Przeglądanie według Temat "professional competences"
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Implementation of Applied Training Techniques to the System of Postgraduate Education(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Ridei, Nataliia; Bordiug, NataliaThe paper presents the analysis of the practical training methods, which are used during professional training of specialists in ecology in the system of postgraduate education. The method of projects and training, as the best methods of professional development, are described. The importance of application of binary teaching methods is analyzed; their integral effect on professional development in the system of postgraduate education is shown.Pozycja Optymalne ścieżki kształcenia prowadzące do uzyskania pełnych kompetencji zawodowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Zawłocki, Ireneusz; Niewiadomski, KrzysztofJedną z najważniejszych kwestii mających wpływ na rozwój innowacyjnej gospodarki jest obserwowane niedopasowanie kompetencyjne. Zjawisko to stanowi również problem dla absolwentów szukających zatrudnienia. W niniejszym opracowaniu scharakteryzowano podstawowe przyczyny tej sytuacji, szczególnie w obszarze systemu edukacji. Następnie opisano dobór i analizę optymalnych ścieżek kształcenia prowadzących do uzyskania wymaganych kompetencji zawodowych z uwzględnieniem drożności kształcenia zawodowego.Pozycja The Methodology of Professional Competencies Formation for The Specialists in Environmental Monitoring on the Basis of Synergistic Pedagogics(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Bordiug, Natalia; Alpatova, Oksana; Ishchuk, Oksana; Svitelskyi, Mykola; Smagly, ViktorThe issues of professional training for future environmental engineers training are considered in the article. The methodical bases of teaching environmental monitoring have been developed and substantiated for the application in the learning process through the implementation of interdisciplinary approach. The basic components of training future environmental engineers have been defined and analysis of the formation of professional system-modeling competencies in environmental monitoring have been conducted.