Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "hipertekst"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Akty mowy i obrazu jako elementy konstruowania strategii perswazyjnych pracodawcy w przestrzeni internetowej
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2024-12) Szwed, Iwona
    Punktem wyjścia do rozważań jest stwierdzenie Stöckla (2003, s. 307), że „tekst mul­timodalny wypiera stopniowo tekst monomodalny i tworzy podstawowy prototyp komunikacji międzyludzkiej”. Rozwój Internetu przyczynił się do integracji warstw językowej i graficznej na jednej płaszczyźnie wizualnej, co ułatwia przyciąganie uwagi odbiorcy, a nawet sterowanie jego zachowaniem i emocjami. Perswazyjne kombinacje tekstu i obrazu są istotne również w kontekście rekrutacji pracowników w sferze online. Opierając się na klasyfikacji aktów mowy (najmniejszych jednostek działania językowego) i aktów obrazu (najmniejszych jednostek komunikacji wizualnej), ukazano ich wzajemne zależności w hipertekstualnych ofertach pracy służących pozyskaniu pracowników oraz promowaniu wizerunku pracodawcy. Perspektywa międzykulturowa pozwala na prześledzenie strategii perswazyjnych na stronach wybranych przedsiębiorstw polskich i niemieckich.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Hipermedialne e-podręczniki – nowe medium w edukacji tożsamościowej
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Juszczyk-Rygałło, Joanna
    Upowszechnienie internetu i rozwój publikacji elektronicznych umożliwiły konstruowanie e-podręczników, w których używane są mechanizmy interakcyjności, hipertekstualności i elastyczności strukturalnej. W polskiej rzeczywistości oświatowej podręczniki w formie elektronicznej zostały dopuszczone do użytku szkolnego w 2009 r. U progu dekady ich edukacyjnego wykorzystywania pojawia się potrzeba refleksji teoretyczno-metodologicznej nad tożsamościowymi zadaniami nowoczesnych hipermedialnych e-podręczników. Tej tematyce poświęcony jest prezentowany artykuł.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Poetyka i e-literatura
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013) Winiecka, Elżbieta
    The author attempts to outline the research prospects of e-poetics. This discipline, not much over twenty years old, deals with the study of literary texts which are created with the use of digital technologies. Intermediality and interactiveness are the characteristic features of hypertextual works available on the Internet and on digital carriers. The trait which distinguishes such texts from literature is that computers are the essential tool necessary for their creation, existence and reading. What consequences arise from such a change of the medium for literature, its structure, the process of communication with the reader and the interpretative possibilities? How is it possible to describe the relations between the old and the new forms of a literary text? Finally, why is it important to introduce research on e-literature into academic education? The author makes an attempt to provide answers to these, as well as many other questions, following the paths of the development of e-literature and the state of research on it both in Poland and abroad (mainly in the USA).
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Xanadu - kraina hiperobfitości
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Korwin-Piotrowska, Dorota
    The review is of a book by Mariusz Pisarski, “Xanadu. Hipertekstowe przemiany prozy” [„Xanadu. Hipertext Changes in Fiction”], first published in 2013. On the one hand, the reviewer appreciates the author’s attempt at a comprehensive presentation of all aspects of hypertext fiction (structure of lexis, hyperlink features, connection models, differences in structure) and its relations with avant-garde literary tradition, theory of literature and text studies, on the other hand she provides some critical remarks concerning numerous mistakes, omissions and inconsistencies. Pisarski’s book presents a wealth of topics and references, provides a summary of existing research positions, but is too cautious in marking out new paths.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość